خبرگزاری کار ایران

توضیحات بیمارستان خاتم‌النبیاء ایرانشهر در مورد یک خبر

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۴۴۶

به دنبال انتشار خبر مربوط به تغییر وضعیت شغلی سه نفر از کارگران بیمارستان خاتم‌النبیا ایرانشهر، روابط عمومی این بیمارستان جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را منتشر کرد.

پس از آنکهدر تاریخ بیست و هشت مهر ماه سال جاری خبری با عنوان سه کارگر بیمارستان خاتم‌النبیاء ایرانشهر تبعید شدند در بخش کارگری ایلنا منتشر، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در راستای تنویر افکار عمومی توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا متن کامل این توضیحات به شرح ذیل است:

دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از ابتدای استقلال در تیرماه 92 تاکنون همواره بر اساس شفاف‌سازی اقدام نموده، مردم و کارکنان را محرم اسرار دانسته و از صدر تا ذیل مجموعه در جریان ارتقاء واحدهای بهداشتی و درمانی، موفقیت‌ها و همچنین مشکلات دانشکده بوده‌اند اما قلب حقیقت و انتشار وارونه برخی اتفاقات و اکاذیب اقدام جدیدی است که برخی آگاهانه یا ناآگاهانه در جهت تخریب مسئولان دانشکده آغاز نموده‌اند.

افتتاح 15 مرکز بهداشتی و درمانی، 4 باب خانه بهداشت، 3 پایگاه اورژانس و یک بیمارستان ـ کاهش 50 درصدی آمار مرگ و میر مادران باردار، کاهش 100 درصدی آمار مبتلایان به وبا، کاهش 30 درصدی آمار مبتلایان به مالاریا که از بیماریهای بومی منطقه است فقط بخش کوچکی از دستاوردهای دانشکده در سال گذشته بوده و در سال‌جاری نیز انتخاب بیمارستان یکی از دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور در مرداد ماه امسال به عنوان یکی از الگوها در خصوص برنامه ترویج زایمان طبیعی و ارتقاء سلامت مادر و نوزاد و اقدام جهت ساخت پروژه هایی با مجموع متراژ بیش از 4000 متر مربع نیز به عنوان نمونه اعلام می گردد چه آنکه عنوان دستاوردهای دانشکده و اطلاع رسانی در این خصوص مقالی مفصل می‌خواهد.

اما در خصوص عنوان گزارش منتشر شده به استحضار افکار عمومی می‌رساند: تغییر محل خدمت این عزیزان نه به‌خاطر احقاق حقوق شهروندی بلکه به خاطر عدم توانایی آنان در ارائه خدمت مناسب به مردم و بیماران و تخلفات مکرر و عدم تلاش جهت بهبود وضعیت کاری خویش علی‌رغم چندین جلسه تذکر و مشاوره بوده است.

آقای عثمان بیجارزهی، کارمند قراردادی این دانشکده بوده، ایشان هیچوقت مسئول بخش آندوسکوپی نبوده‌اند و فقط در آن بخش کار می‌کرده اند.

همانطور که توسط مدیر بازرسی دانشکده اعلام شده است، بیماری در بیمارستان گرو گرفته نشده است و مشکلات عدم تسویه حساب برای برخی از افراد در همه بیمارستان ها وجود دارد که طبق مقررات اقدام شده است.

دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر هم‌زمان با سایر دانشگاه‌ها طرح تحول نظام سلامت را در حوزه این دانشکده اجرایی کرده است، مستندات آن موجود است و ارتقاء بیش از پیش خدمات نیز قابل ارزیابی است.

بخش مددکاری بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر فعال و در حال ارائه خدمت به مردم بی بضاعت منطقه است. بیمه سرتختی نیز توسط بیمه سلامت مدت‌هاست که دیگر ارائه نمی شود و به‌جای آن طرح بیمه رایگان افراد که یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید بوده است اجرایی شده و درحال انجام است. جای تأسف اینجاست که افرادی که به‌زعم خودشان در پی احقاق حقوق شهروندی بوده و در بیمارستان کار می‌کرده اند از این اقدامات در سطح کشور و بیمارستان خبر ندارند پس جز دادن آدرس غلط به بیماران و افزایش نارضایتی ها و اکنون رسانه‌ها چگونه می‌توانسته‌اند در پی حقوق بیماران باشند.

اطلاعات آنها در خصوص کودک بستری شده و به زعم آنان گرو گرفته شده کاملاً نادرست است، بیمار نوجوانی بوده تیرخورده که به دفعات بستری شده و در اولین بستری شدن که اتفاقا بالاترین مبلغ صورتحساب را داشته است به دستور مقامات قضایی تحویل مقامات مربوط شده است و در دفعات بعدی نیز مبالغ قابل توجهی تخفیف از همان طریق مددکاری بیمارستان دریافت نموده است.

روابط عمومی دانشکده نیز ابلاغ تغییر محل خدمت صادر نکرده و مسئول بازرسی دانشکده حسب دستور مدیران ارشد و پس از بررسی های لازم فقط ابلاغ معرفی افراد را به معاونت توسعه دانشکده صادر کرده است.

دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در بحث پرداخت‌های طرح قاصدک یکی از پیشروترین دانشگاه‌های کشور است. این طرح دارای دستورالعمل کشوری بوده و بر اساس آن و با تأیید و نظارت وزارت بهداشت پرداخت شده است.

پرداخت حق مرزی به کارکنان از درخواست‌های خود مسئولان دانشکده بوده است که جهت اجرا به تصویب نرسیده است.

متاسفانه این دوستان با جعل امضا مسئول محترم حراست بیمارستان نیز تعدادی امضا را از پرسنل گرفته‌اند که پس از آنکه نقاب از چهره‌هایشان افتاد، پرسنل بیمارستان طی نامه‌هایی امضاهای خود را پس گرفتند.

ارائه انتشار گزارش کذب علیه دانشکده، تشویش اذهان عمومی، جعل سند دولتی، اظهارات متناقض در بند 2 و 4 در خصوص اجرایی نشدن طرح تحول نظام سلامت در ایرانشهر، ایجاد اغتشاش در مراکز دولتی و وارونه نشان دادن حقایق، تنها عناوینی هستند که می‌توان به اقدامات این دوستان نام نهاد و البته که دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر حق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز