خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر کرمان:

طرح تجمیع بیمه ها به ضرر کارگران و بازنشستگان است

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۰۹۶

دبیر خانه کارگر کرمان می‌گوید: تجربه گذشته نشان می‌دهد که وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی به هیچ وجه نمی‌توان مسئول اداره صندوق درمانی تامین اجتماعی باشد.

عباس کاربخش با اعلام این مطلب به ایلنا گفت، ادعای مالکیت  وزارت بهداشت  بر صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی، برای جامعه کارگری قابل قبول نیست.

 کاربخش افزود در بحث اداره صندوق های بیمه‌های اجتماعی درمانی نمی توان به وزارت بهداشت که متولی سیاست‌گذاری بخش درمان است اعتماد کرد.

این فعال صنفی کارگری گفت: مطابق عرف جاری در هر نظام دولتی وزارت رفاه یا هر دستگاه حکومتی دیگری است که مسئولیت تضمین استمرار خدمات بیمه‌های اجتماعی را دارند.

این فعال صنفی کارگری افزود: از آنجایی که در ایران مدیران وزارت بهداشت همواره در سیاست‌گذاری های خود تامین منافع پزشکان را درنظر داشته‌اند به هیچ وجه نمی‌توان مسئولیت اداره صندوق‌های درمانی را به آنها سپرد.

وی گفت: تجربیات گذشته نشان می‌دهد که در این زمینه به دولتها اعتمادی نیست و بصورت مشخص تجربه ناموفق وزارت بهداشت در زمینه مدیریت منابع مالی سازمان تامین اجتماعی ، پیش از تصویب طرح الزام در سال 69، بی اعتمادی کارگران را توجیه می کند.

کاربخش ادامه داد: در حال حاضر که در قانون، صریحا منابع مالی بیمه های درمانی کارگران، متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، بهتر است وزارت بهداشت برای برطرف کردن نارسایی‌های نظام سلامت وزارت بهداشت در بازنگری سیاستگذاری درمانی متمرکز شود.

 کاربخش در زمینه ادعای مالکیت وزارت بهداشت  گفت: ادعاهای وزارت بهداشت، نعل واروونه زدن است چرا که این سرانه درمان کارگران بیمه شده است که سالهاست توسط دولت پرداخت نشده است  و در چنین شرایطی  به جای وصول مطالبات کارگران، مسئولین وزارت بهداشت، خواستار تصرف و مالکیت پول کارگران در صندوق های تامین اجتماعی نیز هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان نسبت به تغییرات متناوب در سیاست های دولت ها هشدار داد و افزود در صورت سیطره کامل وزارت بهداشت بر منابع مالی صندوق درمان، این احتمال وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور طرح درمان رایگان کارگران به انحاء مختلف زیر سوال برود.

این فعال کارگری با انتقاد نسبی از عملکرد سازمان تامین اجتماعی گفت، کیفیت مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر، به طور نسبی قابل قبول است اما الزامی است که بخش درمان سازمان تامین اجتماعی بیش از پیش تقویت شود. کاربخش افزود، گاهی تامین اجتماعی از زیر تعهدات درمانی خود شانه خالی می کند، بهتر است تامین اجتماعی هزینه های جانبی و مازاد را کاهش داده و بودجه کارگران،  به طور مشخص در بخش درمان صرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز