خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

وزارت بهداشت در مقام فروشنده نمی‌تواند صندوق‌های درمانی را اداره کند

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۷۵۷

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در بحث بیمه سلامت چون خود وزارت بهداشت متولی خدمات دهی به بیمه شدگان است منطقی نیست که بخواهد در مقام فروشنده خدمات درمانی مسئولیت صندوق بیمه‌های درمانی را برعهده بگیرد.

«سالار مرادی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: وزارت بهداشت در مقام تعیین کننده خزینه خدمات درمانی نمی‌تواند برای نگهداری منابع صندوق‌های بیمه‌های درمانی مدیر خوبی باشد.

 وی در عین حال در خصوص بحث ادغام بیمه‌های درمانی دریک دیگر گفت: در حال حاضر حق بیمه هایی که پردات می شود متفاوت است ادغام صندوق ها با خروجی یکسان برای افراد با حق بیمه های متفاوت قاعدتا بی عدالتی ایجاد می‌کند و حل این مشکل نیازمند یک مکانیسم دقیق کارشناسی است که بی عدالتی نداشته باشد و اعتراضی به دنبال نداشته باشد.

نماینده سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: تمرکز و تصمیم گیری در بحث بیمه ها مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است و جابه جا کردن سازمان راه حل قضیه نیست. دستگاه تصمیم گیرنده و اجرایی چه در بدنه وزارت تعاون و یا بهداشت باشد مهم خروجی و بالا بردن سطح خدمات است.

مرادی در ادامه اظهار داشت: چون خود وزارت بهداشت در ارتباط با بیمه هاست و متولی خدمات دهی به مردم است اصولی به نظر نمی رسد که دستگاهی که خودش کارفرماست خودش خدمات نیز بدهد.

وی افزود: از طرفی کار بیمه ها فقط کارکرد درمانی نیست و بخش عمده بیمه ها صرف مستمری، خدمات رفاهی، خدمات بازنشستگی و... می شود و بخشی از آن نیز به بخش درمان تخصیص داده می شود.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بحث انتقال شورای عالی بیمه مشکلات در این بخش را حل نمی کند و تجربه نشان داده که هرگونه انتقال دستگاه های دولتی برای مدت چند سال دستگاه مربوطه را دچار رکود می کند.

وی در پایان اظهار داشت: راه حل این مشکل تجمیع بیمه ها طی یک فرایند کارشناسی با رعایت عدالت در پرداخت های بیمه ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز