خبرگزاری کار ایران

۲۰ کارگر دیگر فولاد ارسباران اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۸۵۴

منابع کارگری ایلنا از اخراج ۲۰ کارگر کارخانه «فولاد ارسباران» واقع در شهرستان تاکستان خبر می‌دهند.

منابع کارگری ایلنا در این واحد صنعتی می‌گویند: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۳۴ کارگر کارخانه «فولاد ارسباران» به دلیل اتمام قراردادهای کار خود تعدیل شده‌اند.

طبق ادعای کارگران، از مجموع ۷۰ کارگر این کارخانه تعداد ۱۴نفر از این کارگران در ماه‌های نخستین سال جاری تعدیل شده بودند که به تازگی (اول آبان ماه) نزدیک به ۲۰ کارگر دیگر نیزبا سوابق کار ۲ تا ۱۴ سال به جمع آن‌ها اضافه شده‌اند.

کارگران می‌گویند؛ ذوب آهن ارسباران در گذشته حدود ۴۰۰ کارگر داشت که شمار زیادی از کارگران به تدریج در طی چند سال گذشته که صنعت کشور دچار بحران اقتصادی شده بود، اخراج شدند و و در حال حاضر تعداد کارگران این کارخانه به حداقل رسیده است.

برپایه این اطلاعات کارفرمای این واحد تولید کننده انواع آهن و میلگرد بعد از اتمام قرار داد از ورود این کارگران به کارخانه جلوگیری کرده است.

به گفته این منابع کارگری، کارفرما مدعی است این واحد صنعتی به دلیل مشکلات مالی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران شاغل در کارخانه را ندارد، به همین دلیل کارفرما قرارداد کار ۲۰ نفر از کارگران را تمدید نکرده است.

در خاتمه کارگران فولاد ارسباران درباره مطالبات معوقه خود گفتند؛ کارگران این واحد تولیدی از تیر ماه سال جاری حقوق نگرفته‌اند. به همین دلیل مشکلات زیادی طی ماهای گذشته به کارگران این کارخانه تحمیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز