خبرگزاری کار ایران

تجیمع بیمه ها و استراتژی فشار به رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۹۵۰

موضوع تجیمع بیمه ها و دسترسی به منابع سازمان های بیمه گر بیش از دو سال است که در دستور کار وزرات بهداشت قرار دارد و تاکنون بیش از ده ها مصاحبه توسط وزیر بهداشت و معاونین وی در این راستا انجام شده است .

به گزارش ایلنا، اصرار وزارت بهداشت به ایجاد فضا سازی رسانه‌ای که با همراهی کامل صداوسیما و روزنامه همشهری و سایر رسانه های مخالف دولت همراه بوده است این گمانه را ایجاد کرده است که وزارت بهداشت در حال شکل دادن یک گروه فشار رسانه ای برای تحمیل خواسته های خود به رئیس جمهور در فضای غیر کارشناسی و غیر علمی است . لازم به ذکر است وزیر بهداشت چندین بار در مصاحبه با رسانه ها خواستار دخالت رئیس جمهور در موضوع بیمه ها شده است

در این میان علی حیدری، عضو هیئت مدیره و نایب رئیس سازمان تامین اجتماعی در یاداشتی که در ایلنا منتشر کرده است معتقد است پیگیری مساله ادغام درمان تامین اجتماعی از سوی وزارتخانه بهداشت (تجمیع بیمه ها) به این دلیل است که شکست طرح تحول سلامت بخاطر رویکرد وزارت بهداشت کاملا واضح و مبرهن است و به همین دلیل است که مسئولین وزارت بهداشت از الان به فکر فرافکنی افتاده اند .

این عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در یادداشت خود بیان می کند : "حالا که "جیک جیک مستان" گذشته و کسانی که بایستی در بهار طرح تحول "فکر زمستان می کردند"، نکردند و طبیعی است که الان بایستی یک مقصر را بتراشند و معرفی کنند و چه دیواری کوتاه تر از بیمه ها و چه دیواری کوتاه تر از سازمان تامین اجتماعی"

از سوی دیگر  احمد میدری، معاون وزیر رفاه و دبیر شورای عالی بیمه کشور نیز در نامه‌ای به قائم مقام وزیر بهداشت اعلام کرده است : برخی از کارشناسان حوزه رفاه اجتماعی معتقدند وزارت بهداشت با تعقیب یک استراتژی دو وجهی از یک سو بر طبل ناهماهنگی میان بیمه ها و وزارت بهداشت کوبیده و از سوی دیگر در پشت پرده برای انتقال بیمه ها به آن وزارتخانه تلاش می‌کند. احمد میدری در این نامه تاکید می کند : "  شخصا اعتقاد دارم ادغام نظام بیمه ای در وزارت بهداشت همان مشکلاتی را برای کشور در پی خواهد داشت که انحلال سازمان مدیریت برای دولت قبل به وجود آورد. "

برخی تحلیل گران دیگر معتقدند وزارت بهداشت بنا دارد با ایجاد فضا سازی رسانه ای و تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور موضوع بیمه ها را به یک چالش مهم در هیئت دولت تبدیل کند تا رئیس دولت مجبور به دخالت شود و منابع مالی بیمه ها را در اختیار وزرات بهداشت قرار دارد .

آنچه در این میان قابل تامل است همراهی کامل روزنامه همشهری و صداوسیما با وزارت بهداشت در ایجاد فضای رسانه ای در خصوص تجیمع بیمه ها است . با اینکه همراهی این دو رسانه مخالف دولت با یک وزیر دولت تدبیر برای افکار عمومی در نگاه اول تعجب آور است اما دقت در این موضوع که قائم مقام وزیر بهداشت یکی از افراد بسیار نزدیک به جریان اقای قالیباف و مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت نیز سابقه 11 سال حضور در صداوسیما و دبیر شورای اسلاع رسانی در دولت احمدی نژاد را داراست  معمای همراهی صداوسیما و روزنامه همشهری با وزارت بهداشت را حل می کند .

لازم به ذکر است این مساله از دید دولت پنهان نبوده است و  نماینده دولت در شورای نظارت بر صداوسیما با انتقاد از عملکرد صداوسیما در ساده‌سازی مسئله تجمیع بیمه‌ها گفته است : تلاش برخی افراد در صداوسیما و برخی از رسانه‌های همسو برای خلق اختلافات واهی در دولت و رسانه‌ای کردن مسائل پیچیده در عرصه سیاست گذاری، خدشه‌دار کردن شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در مورد همدلی و هم زبانی دولت و ملت تلقی می شود. حسام الدین آشنا تاکید کرده است : مسئله بیمه‌ها بخشی از منظومه سیاست‌های اجتماعی، رفاهی و بهداشتی دولت است و لذا تقلیل مسئله به تجمیع بیمه‌ها یا عدم تجمیع آن ساده‌سازی امری پیچیده و چند وجهی است.

نکته آخر اینکه باید منتظر نشست و نظاره کرد که ائتلاف وزارت بهداشت ، صداوسیما و روزنامه همشهری فقط در خصوص تجمیع بیمه ها است و یااینکه این ائتلاف مقدمه شکل گیری برخی جریانات در انتخابات های آتی بویژه ریاست جمهوری آینده است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز