خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

اصرار وزارت بهداشت برادغام صندوق درمان تامین اجتماعی اشکال آفرین است

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۰۹۱

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید دارد: اصرار وزارت بهداشت مبنی بر ادغام صندوق‌ درمان تامین اجتماعی در نظام بیکه سلامت اشکالات متعددی را به وجود می‌آورد.

«رمضانعلی سبحانی‌فر» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: پیش از آنکه وزارت بهداشت در مقام متولی نظام بیمه سلامت بخواهد در مورد ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی پیشنهاد بدهد باید فلسفه ایجاد و نحوه کارکرد صندوق‌های درمانی را بررسی کند.

نماینده سبزوار افزود: به عنوان مثال در بحث صندوق تامین اجتماعی می‌بینیم که کارگر بیمه شده باید دست کم برای مدت ۳۰ سال ماهانه حق بیمه پرداخت کند و در مقابل کارمندان یا بیمه شدگان سایر صندوق‌های درمانی با شرایطی متفاوت حق بیمه پرداخت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر بین صندوقهای درمان بیمه‌های اجتماعی ادغامی صورت بگیرد، تمامی مزایای نسبی متعلق به کارگران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نادیده گرفته خواهد شد؛ گفت: تصور کنید که میزان حق بیمه برای زمان بازنشستگی یا درمان از یک بیمه شده در صندوق خدمات کشوری با یک روش کسر شده و در سازمان تامین اجتماعی یا دیگر صندوق‌ها با روش دیگری بوده است، سوال اینجاست که این همه تفاوت در این سالیان طولانی را چطور محاسبه می‌کنند؟

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌های صندوق تامین اجتماعی متعلق به کارگران بوده و حق الناس است گفت: وقتی یک نفر به مدت ۳۰ سال حق بیمه‌اش را به تامین اجتماعی پرداخته و کسر از حقوقش در آنجا انجام گرفته است، چگونه می‌خواهند آنرا در صندوقی تعریف کنند که حتی یک ریال هم به آنجا واریز نشده است؟

نماینده سبزوار با تاکید بر اینکه در صورت ادغام صندوق‌ها، بسیاری از مزایای اعضای صندوق‌ها جا به جا می‌شود گفت: اگر بخواهند همه بیمه شدگان را با یک روش مزایا بدهند، چگونه می‌توانند به یک نفر بگویند که مبنای حق بیمه اضافه کاری شما محاسبه نمی‌شود و دیگری با او در یک مرتبه قرار بگیرد؟

وی با تاکید بر اینکه حقوقی از فردی در دوران اشتغال گرفته شده تا در زمان بازنشستگی به او خدمات بیشتر و سرویس بهتری داده شود گفت: خدمات رسانی با این ادغام دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.

سبحانی فر تاکید کرد: وزارت بهداشت هرگز نمی‌تواند چند صندوق مختلف بیمه‌های درمانی را در هم ادغام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز