خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران ؛

نقش تشکل‌های مستقل کارگری در جلوگیری از اعمال فشار وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۵۰۰

یک فعال صنفی کارگری معتقد است اگر در کشور نهادهای صنفی کارگری از استقلال لازم برخودار باشند دیگر مانند امروز شاهد اعمال فشار مدیران وزارت بهداشت برای دستیابی به منابع درمان سازمان تامین اجتماعی نبودیم.

به گزارش ایلنا، نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به مکاتبات میان مسئولان وزارت کار با وزارت بهداشت در خصوص موضوع ادغام صندوق بیمه تامین اجتماعی گفت: روند سیر حرکتی بحث وجدل ادغام صندوق بیمه تامین اجتماعی، ریشه در نگاه متاثر از الگوهای اقتصاد آزاد دارد که دست کم از ابتدای دهه 70 دولت‌های مختلف مسئولیت اجرای آنرا برعهده گرفته‌اند .

 «عبداللـه وطنخواه» بابیان اینکه ریشه اختلاف امروز وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در راستای همین الگوی اقتصادی است تاکید کرد: کارگران  شاهدند که چگونه مدیران وزارت بهداشت به عنوان بخشی از دولت برای تصاحب منابع درآمد سازمان تامین اجتماعی چه شاخ وشانه‌ای می‌کشند و از آن طرف شاهدیم از انجام وظایف محوله شانه خالی می‌کند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد: تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی بین النسلی است واز جیب کارگران ایجاد شده و با اصول اقتصاد سرمایه‌داری جدید که دولت‌های بعد از جنگ تحمیلی خود را پیرو آن نشان می دهند تعارض دارد.

نماینده کارگران کارخانه واکیوم پارس افزود: در این منش اقتصادی دولت‌ها تحتسه رهنمود بانک جهانی وصندوق بین المللی مبنی حذف تعهدات مالی دولت، خصوصی سازیک اموال عمومی و اقتصاد ریاضتی هستند که اتفاقا تلاش های وزارت بهداشت برای دستیابی به منابع صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی نیز در همین چارچوب است.

وطنخواه افزود: برگشت از سیاست‌های آزادسازی اقتصاد و حرکت به سمت اقتصادی ملی ویاری خواستن از اقتصاد دانان ملی که شیفتهٔ سرمایه داری نباشند، راه کار پیشنهادی کارگران برای رسیدن به سیاست‌های ملی و مردمی است.

اگر به ریشه اصل و فرع نگاه کنیم، حداقل در این دعوا  حق با وزارت کار است که با تاکید براصل مقررات موجود به مدیران وزارت بهداشت یادآور می‌شود  که صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی اموال کارگران و نباید به آن دست اندازی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز