خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار :

در دیدار با وزیر بهداشت شرکت نمی کنیم/نهادهای صنفی کارگری نشست فردا را تحریم کنند

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۰۱۷

هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار در نشست امروز خود تصمیم گرفت تا از شرکت در جلسه مشترکی که قرار است فردا میان تشکلهای صنفی کارگری با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شود شرکت نکند.

«اولیا علی بیگی» رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اعلام این خبر به ایلنا گفت: اعضای هیات مدیره به اتفاق تصمیم گرفتند تا در اعتراض به دست اندازی های وزارت بهداشت به صندوق درمان تامین اجتماعی ازدیدار با وزیر بهداشت صرف نظر کنند.

وی بابیان اینکه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگری محسوب می شود، گفت: به نظر می رسد که مدیران وزارت بهداشت خود را چندان ملزم به رعایت حریم این خط قرمز نمی دانند.

وی افزود:مهمترین رسالت سازمان تامین اجتماعی ایجاد آرامش و امنیت روانی در سطح جامعه است بنابراین مدیران وزارت بهداشت باید برای اثبات حسن نیت خود تلاش کنند تا خواسته قانونی کارگران بیمه شده تامین اجتماعی مبنی بر حفظ استقلال مالی و اداری ارکان این سازمان تامین شود.

به گفته علی بیگی با این حال در دو سالی که از اجرای طرح تحول سلامت  می گذرد مدیران وزارت بهداشت تلاش کرده اند تا به صورتهای مختلف به اموال بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی دست پیدا کنند.

علی بیگی تاکید کرد:سازمان تامین اجتماعی بدون کمترین کمکی از دولت بیش از 60 درصد جمعیت کشور را تحت حمایت و پوشش بیمه­ ای و درمانی خود قرارداده است و وزیر بهداشت و درمان و دولت حق ندارند بجای حمایت از جامعه کارگری به تامین اجتماعی ضربه وارد کنند.

وی افزود: در مجموع اگر دولت قصد توسعه وضعیت بیمه های درمانی جامعه را دارد بهتر است به جای ادغام صندوق بیمه های درمانی، بدهی یک صد هزار میلیاردی خود را با این سازمان تسویه کند.

همچنین ناصر برهانی، دیگر عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تایید این تصمیم تشکل متبوع خود گفت: هرچند کانون عالی شوراهای اسلامی کار به استناد قانون کار فراگیرترین نهاد صنفی کارگری محسوب می شود اما از سایر نهادهای صنفی کارگری نیز دعوت می کنیم تا برای تاکید بر حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی در دیدار فردا حاضر نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز