خبرگزاری کار ایران

اعتراض بانشستگان هما به پرداخت نشدن افزایش مستمری

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۱۶۵

جمعی از بازنشستگان شرکت هما که از مشمولان صندوق بازنشستگی این شرکت هستند روز گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن افزایش مستمری‌های خود تجمع صنفی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این اجتماع صنفی که در سالن مجتمع ورزشی کارکنان این شرکت برگزار شده بود، دست کم بیش از 500 کارگر حضور داشتند.

بازنشستگان مستمری‌بگیر هما از اعضای مؤسسه صندوق خصوصی بازنشستگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) هستند که به‌دلیل پرداخت نشدن افزایش حقوق خود اقدام به این تجمع کرده‌اند.

به‌گفته منابع کارگری، مطابق ماده ۱۵ اساسنامه هما افزایشات حقوقی که شامل افراد شاغل می شود باید به بازنشستگان نیز تعلق بگیرد و از ابتدای شهریورماه سال پیش (۱۴ ماه قبل) حقوق شاغلان ۱۰ درصد افزایش یافت و طبق توافق قرار شد تا حقوق بازنشستگان ۶ درصد افزایش یابد. 

از قرار معلوم، به‌دلیل تغییر نکردن افزایش حقوق مستمری‌بگیران و مکاتبات پی درپی آنان با مدیرعامل قرار شد تا ۹ مهرماه مستمری‌بگیران هما تجمع اعتراضی را برگزار کنند اما مدیرعامل از مستمری‌بگیران درخواست کرد تا به‌دلیل همزمانی با ورود جان‌باختگان حادثه منا و احترام به آنان سکوت اختیار کنند تا خود به قضیه رسیدگی کند، اما تا دیروز هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و مستمری‌بگیران هما تجمع کردند. 

از قرار معلوم این تجمع در نهایت با وعده پرداخت مطالبات ، هیچ‌یک از مسئولان شرکت در محل تجمع حاضر نشدند و این‌طرز برخورد بر ناراحتی تجمع‌کنندگان افزود: تاجائی‌که معترضان به جلوی در ورودی حرکت کرده و با قول رسیدگی به این موضوع در هفته آینده به تجمع خود خاتمه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز