خبرگزاری کار ایران

طی شش ماه گذشته صورت گرفت:

تعدیل تدریجی حدود ۴۲۰ کارگر شرکت حمل ونقل «خلیج فارس»

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۴۶۹

۴۲۰کارگر شرکت بین المللی حمل ونقل «خلیج فارس» (گندم وآرد )طی شش ماه گذشته با اتمام قرارداد کار بیکار شده‌اند.

کارگران این واحد حمل ونقل جاده‌ای به ایلنا گفته‌اند، این واحد حمل ونقل جاده‌ای پیش از این حدود هزار کارگر قراردادی تحت عنوان راننده کامیون و اداری داشته است که کارفرما از فروردین سال جاری تا پایان مهر ماه تعداد ۴۲۰ نفر از آنان را به دلیل عدم نیاز به مرور اخراج کرد اما اوج اخراج کارگران در یک ماه و نیم گذشته انجام شده است.

به ادعای یکی از راننده‌های اخراجی، کارفرما شرکت خلیج فارس بعد از آغاز سال جاری فعالیت راننده‌های تریلی را بسیار محدود کرده و از آن زمان تا امروز شروع به اخراج آنان کرده است.

به گفته وی، اولین اخراجی‌های شرکت خلیج فارس به ۷۰ نفر از رانند‌های تریلی شاغل در دفتر اصلی شرکت واقع در شهرستان اسلامشهر استان تهران مربوط می‌شود که با سوابق ۷ تا ۱۵ ساله ناگهان بیکار شده‌اند. پس از آن تعداد دیگری از رانند‌های دفا‌تر شهرستانی و نیروهای ستادی شرکت به مرور اخراج شدند.

این کارگر در خاتمه تصریح کرد: برخی کارگران بعد از اخراج برای بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوقه به صورت مجزا به اداره کار محل اشتغالشان شکایت کرده‌اند و با وجود آنکه از مراجع قانونی حکم بازگشت به کار دارند اما کارفرما راضی به بازگشت به کار آنان نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز