خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

مخالفت با تجمیع بیمه‌ها منطقی است

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۸۰۰

در گذشته بیمه‌ها در اختیار وزارت بهداشت بود ونتوانست کاری از پیش ببرد و اگر دوباره زیرنظر وزارت بهداشت قرار گیرد دوباره‌‌ همان مشکلات گذشته بوجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته بیمه‌ها در اختیار وزارت بهداشت بود ونتوانست کاری از پیش ببرد و اگر دوباره زیرنظر وزارت بهداشت قرار گیرد دوباره‌‌ همان مشکلات گذشته بوجود خواهد آمد. 

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، «مسعود پزشکیان» گفت: تجمیع بیمه‌ها بسته‌ای خدماتی است و در صورتی که برنامه، ساختار و منابع آن با هم شکل نگیرند و تجمیع بیمه‌ها انجام شود نه تنها منجر به رفع مشکل نخواهد شد بلکه زمینه ساز مشکلات جدیدی می‌شود. 

پزشکیان افزود: در گذشته بیمه‌ها در اختیار وزارت بهداشت بود که نتوانست کاری از پیش ببرد و اگر دوباره زیرنظر وزارت بهداشت قرار گیرد دوباره‌‌ همان مشکلات گذشته بوجود خواهد آمد. 

وی ادامه داد: تجمیع بیمه‌ها باعث می‌شود که پول بیشتری به نیازمندان تعلق گیرد و از هزینه‌های اداری می‌کاهد ولی آیا شرایط کنونی برای تجمیع بیمه مناسب است؟ 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر نرخ حق بیمه در صندوق‌ها بیمه‌ای متفاوت است بویژه سازمان تامین اجتماعی که اموال آن‌ها متعلق به مردم است نمی‌تواند با سایر صندوق‌های دیگر تجمیع شود، بنابراین مخالفت سازمان تامین اجتماعی بسیار بجاست. 

پزشکیان افزود: اگر تجمیع بیمه‌ها در ساختار شکل نگیرد و عدالت در آن دیده نشود به ضرر مردم است بنابراین ابتدا باید دولت براساس عدالت همه افراد را تحت پوشش قرار دهد. 

وی در پایان گفت: انجام یکسری اقدامات نادرست وزارت بهداشت در مسیر طرح تحول سلامت، چند سال دیگر مردم و کشور را دچار مشکل جدی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز