خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه کانون‌های اسلامی شوراهای کار تهران؛

کارگران درمان تامین اجتماعی را با وزارت بهداشت تقسیم نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۴۱۳

عضو هیئت رئیسه کانون‌های اسلامی شوراهای کار تهران در بحث ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی با طرح تحول سلامت گفت: مدیران وزارت بهداشت بهتر است به جای داشتن دغدغه تصاحب بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی به فکر پرداخت سرانه درمان بیش از ۴۰ میلیون بیمه شده این سازمان باشد.

«علی خدایی» با اعلام این مطلب به ایلنا، افزود: تمامی منابع و دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی جزئی از حق الناس محسوب می‌شود بنابراین اظهارات مدیران وزارت بهداشت در خصوص ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت چیزی جزء دست‌اندازی به اموال کارگران نیست.

مسئول محور کانون‌های اسلامی شوراهای شهرستان ری تاکید کرد: دولت بجای اینکه به فکر بازپرداخت بدهی بیش از صد میلیارد تومان بدهی‌اش به تامین اجتماعی باشد قصد ادغام صندوق درمان و اموال و دارایی‌های کارگران را با بیمه سلامت دارد که این امر توقعات زیادی است که دولت از تامین اجتماعی دارد و برای جلوگیری از این ادغام جامعه کارگری با تمام توان خود مقابل این زورگویی می‌ایستد.

وی خاطر نشان کرد: ادغام تجربه تلخی است که قبلا انجام شده است و چون منافعی برای جامعه کارگران در پی نداشت در سال 69 از بخش دولتی منفک شد و اکنون تامین اجتماعی بخش درمان مستقل خود را دارد و چون منابعش از بودجه سالانه کشور تامین نمی‌شود و دارایی‌های و منابعش از طرف کارگران تامین می‌شود، متعلق به جامعه کارگران زحمت کش کشور است؛ بنابراین دولت نمی‌تواند برایش تصمیم بگیرد یا آن را با صندوق‌های درمان دولتی دیگر ادغام کند.

این فعال کارگری تصریح کرد: دولت می‌تواند برای صندوق‌هایی را که منابعش را تامین می‌کند تصمیم بگیرد اما نمی‌تواند برای سازمان تامین اجتماعی تصمیم بگیرد زیرا این کارگران هستند که با پرداخت بخشی از دستمزد خود منابع صندوق تامین اجتماعی را فراهم می‌کنند، بنابراین تصمیم گیرنده باید خود کارگران باشند نه دولت.

خدایی تاکید کرد: صندوق تامین اجتماعی به عنوان صندوقی بین النسلی است جزء اموال کارگران است و اداره‌اش نیز باید به کارگران سپرده شود و وزیر می‌تواند در در بخش نظارتی امور سازمان تامین اجتماعی عمل کند.

مسئول محور کانون‌های اسلامی شوراهای شهرستان ری گفت: دولت خودش را مالک تامین اجتماعی می‌داند اما سازمان تامین اجتماعی، سازمانی غیر دولتی است و دولت بهتر است بجای تصمیماتی که از پایه غلط و به ضرر کارگران زحمت کش است به تکالیفش عمل کند و تدبیری برای کاهش بدهی اش به صندوق سازمان تامین اجتماعی بیندیشد.

صندوق تامین اجتماعی به دلیل عمل نکردن دولت به تعهدات و تکالیفش با بحران روبروست و دولت باید به این امر توجه کند که کارگران زحمت کش با وجود دریافت حداقل‌های دستمزد‌ها و سختی‌هایی که در مدت زمان فعالیتشان تحمل می‌کنند باز بخشی از درآمد خود را تحت عنوان «بیمه» به صندوق تامین اجتماعی می‌دهند تا در زمان بیماری و بازنشستگی از ثمره درختی که خود باعث به وجود آمدن و باروری‌اش بوده‌اند ،استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز