خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دولت زیر ساختهای تضمین سرمایه ایرانیان خارج از کشور را فراهم می کند

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۷۴۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی دولت برای فراهم کردن زیرساخت‌های تضمین سرمایه ایرانیان خارج از کشور در داخل خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک مدیران ارشد اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشوربا بیان اینکه برخی ایرانیان مقیم خارج برای انتقال سرمایه‌های خود به داخل کشور اعلام امادگی کرده‌اند گفت: دولت نیز در نظر دارد شرایطی ایجاد کند تا انتقال سرمایه‌های این گروه از هموطنانمان به داخل کشور تضمین شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری‌های خارجی است افزود: برهمین اساس دولت باید زیرساخت‌های لازم را در این خصوص فراهم کند.

وی ایجاد تحرک و انگیزه برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی را بسیار ضروری دانست و افزود: برهمین اساس دولت درنظر گرفته است با استفاده از ظرفیت تضمینی که در صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی وجود دارد گامهای مهمی را برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی بردارد.

 اهمیت صدور خدمات فنی و مهندسی برای رشد اقتصادی کشور

ربیعی به اهمیت ارائه خدمات فنی و مهندسی برای رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: همچنین سرمایه گذاری مقرون به صرفه در برخی کشور‌ها که بازارهای خوبی دارند از دیگر برنامه‌هایی هستند که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باید زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: البته این برنامه درصورتی باید دنبال شود که دانش ایرانی به این کشور‌ها منتقل شود.

ربیعی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با شرکت‌های سرمایه گذار که مقدمات ان را سفیران خارج از کشور فراهم می‌کنند خبر داد و افزود: هم اکنون برخی از شرکت‌های خارجی تولید کننده دارو برای مشارکت در این حوزه و انتقال دانش داروی ایران به کشور خود اعلام همکاری کرده‌اند.

وی گفت: علاوه بر این برخی شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در بخش‌های پتروشیمی، مخابراتی و فولاد نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

آشنایی سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با ظرفیتهای اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست اعلام شد.

در این نشست مشترک تعدادی از سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هندوستان، اردن، افریقای جنوبی، چک و ترکیه به طرح مسائل خود در حوزه‌های اقتصادی پرداختند.

دسترس بودن اطلاعات مربوط به شرکت‌های اقتصادی ایرانی و ظرفیت‌های موجود در این شرکت‌ها، انجام به موقع تعهدات درقبال شرکت‌های خارجی از مهم‌ترین دغدغه‌های سفیران جمهوری اسلامی ایران بود که در این جلسه مطرح شد.

در این نشست همچنین مدیران عامل صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی ظرفیت‌های موجود شرکت‌های اقتصادی تحت پوشش خود را تشریح کردند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گزاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) نیز تامین نقدینگی را از جمله موارد عمده برای سرمایه گذاری‌ها دانست و از امکان سرمایه گذاری در حوزه‌های انرژی و معدنی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز