خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

همکاری‌های فنی و اقتصادی با سایر کشور‌ها از اولویت‌های تأمین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۷۴۵

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، ایجاد نهادهای مالی مشترک و همکاری‌های فنی و اقتصادی با سایر کشور‌ها را از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سید تقی نوربخش در نشست معرفی توانمندی‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، با بیان اینکه ارزش ریالی پروژه‌های نیمه تمام و در حال احداث این سازمان ۶۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: امکان تامین منابع لازم برای این پروژه‌ها در داخل کشور مشکل است و باید از تکنولوژی و منابع خارجی استفاده کرد.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد اجتماعی و اقتصادی است که مطابق با منشور بین المللی سازمان جهانی کار فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: کارکرد سازمان تأمین اجتماعی منحصر به پرداخت مستمری و ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان نیست، بلکه علاوه بر عرضه این دو خدمت به طور همزمان، ارائه گر ۱۸ مزیت دیگر مانند بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و... است.

نوربخش به تاریخچه شکل گیری سازمان‌های بیمه گر در ایران پرداخت و گفت: فعالیت سازمان‌های بیمه گر اجتماعی در کشور به سال ۱۳۱۰ و به صندوق کارگران راه آهن برمی گردد و در سال ۱۳۲۶ قانون بنگاههای رفاه اجتماعی تصویب شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در سال ۱۳۳۱ مبنای تأمین اجتماعی فعلی پایه ریزی شد، اظهارداشت: قانون تأمین اجتماعی که مبنای فعالیت این سازمان در حال حاضر است، در سال ۱۳۵۴ تصویب شد.

نوربخش با اشاره به برخورداری ۵۰/۸ درصد از جمعیت کشور از خدمات تأمین اجتماعی گفت: ۱۳میلیون بیمه شده اصلی که شامل ۹میلیون کارگر و ۴ میلیون مشاغل آزاد و سایر اقشار هستند، با احتساب خانواده‌هایشان ۳۴ میلیون بیمه شده را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۵میلیون مستمری بگیر نیز تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، افزود: مجموع بیمه شدگان و مستمری بگیران، جمعیت ۴۰ میلیون نفری تحت پوشش این سازمان در کل کشور را تشکیل می‌دهند.

نوربخش سازمان تأمین اجتماعی را از کامل‌ترین سازمان‌های بیمه‌ای در دنیا عنوان کرد که بیش از ۸ نوع خدمت ارائه می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به معرفی بخش درمان این سازمان پرداخت و گفت: ۷۳بیمارستان، ۷دی کلینیک، ۷۷پلی کلینیک و۲۰۲درمانگاه به عنوان مراکز درمانی ملکی به بیمه شدگان و بازنشستگان خدمات درمانی رایگان ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: منابع سازمان تأمین اجتماعی از طریق دریافت حق بیمه، سود حاصل از سرمایه گذاری‌ها و تعهدات دولت در قبال این سازمان تأمین می‌شود.

نوربخش افزود: تعهدات دولت در برابر سازمان تأمین اجتماعی ناشی از خرید خدمتی است که دولت از این سازمان انجام می‌دهد و دولت نقش تأمین کننده منابع مالی برای این سازمان ندارد.

وی بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری را ۹۴هزار و۸۰۰میلیارد تومان اعلام کرد که معادل ۴۰درصد بودجه کل کشور است که بدون اتکا به دولت تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال جاری فشارهای تحریمی اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داد و علیرغم تمامی مشکلات، کارکنان سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بسیجیان خط مقدم جنگ تمام عیار برای تجهیز منابع و ارائه خدمات به بیمه شدگان تلاش می‌کنند.

وی افزود: در ۷ماه منتهی به مهر ماه سالجاری، ماهانه ۳۷۰۰میلیارد تومان برای ارائه خدمات در سازمان تأمین اجتماعی هزینه می‌شود.

نوربخش با اشاره به تشکیل اداره کل اتباع در سازمان تأمین اجتماعی در دولت تدبیر و امید گفت: تمامی اتباع خارجی شاغل در ایران که دارای مجوز اشتغال هستند باید تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گیرند که در حال حاضر از ۴۰۰هزار خارجی مقیم ایران که دارای مجوز اشتغال هستند، فقط ۱۵هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه امکان بیمه شدن برای ایرانیان خارج از کشور نیز فراهم شده است، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی سیستم نرم و سخت افزاری لازم برای بیمه ایرانیان مقیم خارج از کشور را آماده کرده که در این زمینه نیازمند همکاری سفرای ایران در خارج از کشور هستیم.

نوربخش گفت: ایران جزو هیئت رئیسه اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی است و از سال ۱۳۴۰ به عضویت آن درآمده است.

وی در ادامه به معرفی حوزه اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و افزود: شرکت‌های اقتصادی این سازمان با پرتفوی ۳۵ هزار میلیارد تومان در بخش‌های اقتصادی کشور فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: بانک رفاه کارگران با سرمایه اولیه ۴هزار میلیارد تومان، شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران یک هزار میلیارد تومان، املاک و مستغلات این سازمان با ارزش ۱۵۰۰میلیارد تومان از نمونه توانمندی‌های سازمان تأمین اجتماعی در حوزه‌های اقتصادی است.

وی گفت: دولت تدبیر و امید ۷هزار میلیارد تومان از دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی را تعیین تکلیف و به این سازمان برگرداند.

نوربخش افزود: هلدینگ‌های سازمان تأمین اجتماعی در حوزه‌های پتروشیمی، دارویی، معادن، سیمان، نفت، بانک، حمل و نقل و گردشگری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز