خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد:

حجمی شدن شرایط کار کارگران پیمانی ایران تایر را به اعتراض کشاند

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۲۳۳

جمعی از کارگران پیمانی وقرا دادی کارخانه ایران تایر صبح امروز، (دوشنبه ۲۵ آبان ماه)، در اعتراض حجمی شدن شرایط کاری خود در مقابل وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی تجمع کردند.

کارگران معترض به ایلنا گفته‌اند: از ابتدای سال جاری مدیریت کارخانه با تغییر پیمانکار تامین نیروی انسانی به پیمانکار حجمی امنیت شغلی کارگران قرار دادی وپیمانکاری کارخانه ایران تایر را تهدید کرده است.

به گفته کارگران، در حال حاضر خطوط اصلی تولید «لاستیک بایاس» کارخانه به پیمانکار حجمی محول شده و قرار است در ادامه سیاست گذاری‌های مدیریتی کارخانه همه خطوط تولیدی به این پیمانکار واگذار شود.

بر پایه سخنان کارگران، هم اکنون از مجموع ۷۰۰ کارگرشاغل در این کارخانه نزدیک به ۴۰۰ کارگر بصورت پیمانکاری، ۱۵۰ کارگر بصورت رسمی ومابقی کارگران بصورت قرار دادی در خطوط تولید ایران‌تایر مشغول کارند که اکثر آن‌ها صبح امروز در اعتراض به وضع موجود برای چند ساعت در محوطه کارخانه تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، برخلاف ادعای کارفرمای ایران تایر که مدعی است ورود پیمانکار حجمی باعث افزایش درآمد کارگران می‌شود، شرکت‌ کنندگان در تجمع صنفی امروز معتقدند که با باز شدن پای پیمانکاران حجمی به خطوط تولید؛ وضعیت امنیت شغلی و معیشتی آن‌ها بطور جدی آسیب‌پذیر خواهد شد.

این کارگران در توضیح دلیل این نگرانی می‌گویند: نزدیک به ۱۸ سال است که زیر نظر یک شرکت پیمانکاری در خط تولید ایران تایر کار می‌کنیم چنانچه اصرار کارفرما برای واگذار همه خطوط تولیدی به وادار کردن آن‌ها به انعقاد قرار داد با شرکت‌های پیمانکاری حجمی به نتیجه برسد، هیچ تضمینی برای رعایت حداقل‌های قانونی وجود ندارد.

به گفته کارگران معترض پیمانکاران در این واحد طی دو مرحله درسال گذشته وسال جاری حدود ۳۷۰ از همکاران قراردادی و پیمانکاری اخراج شده‌اند که آخرین اخراجی‌ها مربوط به .۷ کارگر می‌شود که دو ماه پیش بعد از ورود پیمانکار حجمی صورت گرفته است.

این کارگران همچنین از پرداخت نشدن بخشی از مزایای شغلی مانند حق تولید و مهارت، عیدی شش ماه نخست سال جاری نارضی هستند و می‌گویند براساس مصوبه اداره کار قرار بود این مزایا به تمامی کارگران رسمی و پیمانی تعلق بگیرد.

آنها می گویند: حدود ۵۰ سال است به صورت روتین همه کارگران کارخانه ایران تایر، حق تولید و حق مهارت می‌گیرند که این پرداخت نیز از مدتی پیش به دلایل نامعلوم متوقف شده است.

گفته می شود در تجمع امروز  تعداد ی از کارگران رسمی کارخانه ایران تایر همکاران پیمانی وقرار دادی خود را برای دریافت  مزایای شغلی همراهی کرده اند.

به گفته کارگران معترض  ایران تایر هدف ما از انجام این تجمع تنها وصول مطالبات قانونی وفراهم شدن امنیت شغلی است و به همین دلیل از مسئولان وزارت کار انتظار داریم تا به وضعیت ما رسیدگی کنند.

حجمی شدن شرایط کار کارگران پیمانی ایران تایر  را به اعتراض کشاند

حجمی شدن شرایط کار کارگران پیمانی ایران تایر  را به اعتراض کشاند

حجمی شدن شرایط کار کارگران پیمانی ایران تایر  را به اعتراض کشاند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز