خبرگزاری کار ایران

باگذشت دو ماه از زمان توقف فعالیت کارخانه؛

بلاتکلیفی کارگران کارخانه تبریز کف مرند ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۶۲۷

با گذشت دو ماه از تعطیلی کامل کارخانه تبریز کف، کارگران این واحد تولیدی هر روز به امید بازگشت به کار در محل کار خود حاضر می‌شوند.

کارگران تبریز کف مرند با اعلام این خبر به ایلنا، گفتند: 186 نفر هستیم که تا ابتدای فصل پاییز در بخش تولید و ستادی کارخانه کار می‌کردیم.

این کارگران که هنوز با آنها تسویه حساب نشده است افزودند: آنطور که کارفرما می‌گوید قرار است برای بازگشایی کارخانه تسهیلاتی را دریافت کند بنابراین همه ما منتظر بازگشایی کارخانه هستیم.

آنها می‌گویند در تازه‌ترین تحول انشعاب برق و گاز مصرفی این واحد تولیدی به دلیل بدهی‌های معوقه قطع شده است و با این اتفاق بازگشایی کارخانه سخت‌تر از گذشته شده است.

از قرار معلوم کارگران تبریز کف هر روز در محل کار حاضر شده و پس از چند ساعت سرگردانی دوباره آنجا را ترک  و با انجام مشاغلی چون مسافرکشی مخارج زندگی خود را تامین می کنند.

این کارگران در عین حال مدعی هستند که کارفرما هنوز بابت دستمزد خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر ماه به آن‌ها بدهکار بوده و علاوه بر این هنوز حق بیمه شهریور و مهر را نیز نپرداخته است.

براساس این اظهارات به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه سازمان تامین اجتماعی به تازگی از تمدید دفترچه بیمه این کارگران خودداری کرده است.

آنها می‌گویند در اعتراض به این وضعیت در روز شنبه بیست و سوم آبان ماه تجمعی را در مقابل فرمانداری مرند برپا کرده بودند که بدون دستیابی به نتیجه مشخص خاتمه یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز