خبرگزاری کار ایران

تعدیل گروهی از کارگران یک شرکت خودرو سازی در کرمان

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۰۸۳

منابع خبری ایلنا در استان کرمان از تعدیل شماری از کارگران خودروسازی این استان خبر می‌دهند، براساس این اطلاعات دست کم 800 کارگر در روزهای گذشته با پیامک خبر قطع همکاری خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته منابع خبری ایلنا در استان کرمان در روزهای گذشته شماری از کارگران یکی از شرکت‌های خودروسازی این استان تعدیل شده‌اند.

براساس اخباری که به نقل از کارگران این کارخانه در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفته است، در واپسین روزهای ماه گذشته حدود ۸۰۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی با دریافت پیامک در فهرست نخستین گروه تعدیلی‌ها قرار گرفتند و در ادامه این اتفاق در روزهای بعد به تعدادی دیگر از کارگران این واحد صنعتی گفته شده است که از ابتدای ماه جاری (آذرماه سال ۹۴) دیگر در محل کار خود حاضر نشوند.

در متن پیامکی که برای نخستین گروه کارگران تعدیل شده ارسال شده آمده است: «همکار محترم ضمن تشکر از زحمات شما، از روز شنبه ۹۴/۸/۲۳ حضور شما در کارخانه الزامی نمی‌باشد. تا پایان قرارداد حقوق شما پرداخت می‌شود».

در این رابطه کارگران اخراجی به ایلنا گفته‌اند: تعدیل‌ها در حالی صورت گرفت که مطابق آخرین بار در پایان مهر ماه با کارفرما یک قرارداد سه ماهه منعقد کرده بودیم و براین اساس می‌بایست تا پایان آذرماه به فعالیت خود در کارخانه ادامه می‌دادیم.

هرچند گفته می‌شود همه کارگران تعدیل شده این واحد صنعتی از ابتدای سال جاری در استخدام کارخانه بوده‌اند اما در عین حال نگرانی از ادامه این تعدیل‌ها هنوز در میان کارگران باسابقه وجود دارد.

در خصوص این ماجرا، یکی از اعضای کانون شوراهای اسلامی کار استان کرمان به ایلنا گفته است از قرار معلوم موضوع تعدیل‌ها صحت دارد و ظاهرا علت این اتفاق مشکلات اقتصادی بوده است.

اگر چه تلاش خبرنگار ایلنا برای برقراری تماس با مدیران این کارخانه در مقام کارفرمای کارگران تعدیل شده تا این لحظه بی‌نتیجه بوده است اما در صحبت‌هایی که در همین رابطه به نقل از مسئول روابط عمومی این واحد خودروسازی در رسانه‌های محلی منتشر شده است آمده است: «این اخبار انتشار یافته را نه تایید می‌کنیم و نه تکذیب؛ زیرا در تمام طول سال شرکت‌های خودروسازی یک سری از کارگرانی را دارند که فصلی هستند و در هر فصل بر اساس شرایط تعدیل می‌شوند [....] این واحد صنعتی بزرگ متشکل ازچند واحد تولیدی است لذا امکان این هست که درهر بخشی از این چند واحد صنعتی تعدیلاتی صورت گیرد اما از کیفیت و تعداد تعدیلی‌ها تا به حال اطلاعاتی به دست من نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز