خبرگزاری کار ایران

۲۴ درصد پرونده‌های هیات تشخیص خراسان رضوی به سازش ختم شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۷۰۵

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۲۴ درصد شکایات کارگری واصله به هیات تشخیص این اداره کل در استان طی نیمه نخست سال جاری با سازش طرفین حل و فصل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود احمدی» گفت: از جمله شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار مدت زمان رسیدگی و سازش در اختلافات کارگری و کارفرمایی است که خوشبختانه در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی اظهار کرد: در این مدت چهار هزار و ۵۲۴ دادخواست به هیات تشخیص خراسان رضوی واصل شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش دارد.

احمدی بیان کرد: از این تعداد یکهزار و ۸۶ مورد دادخواست با سازش طرفین حل و فصل شده که ۲۴ درصد کل دادخواست‌ها را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مجموعا در نیمه نخست امسال سه هزارو ۹۷۱ آراء صادره هیات تشخیص این استان است که این بخش نیز شاهد ۱۱ درصد افزایش است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه خراسان رضوی گفت: میانگین رسیدگی به دادخواست‌ها در هیات تشخیص ۲۰ روز است که خوشبختانه به رغم افزایش شمار دادخواست‌ها مدت زمان رسیدگی به شکایات افزایشی در بر نداشته است.

وی اظهار کرد: همچنین در نیمه نخست امسال پرونده‌های واصله به مراجع حل اختلاف در استان نیز افزایش ۳۹ درصدی را دارد اما در مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها شاهد کاهش ۱۳ درصدی مدت زمان رسیدگی هستیم.

وی بیان کرد: در این مدت جمعا یکهزار و ۸۱۳ دادخواست به مراجع حل اختلاف خراسان رضوی رسیده است که شاهد افزایش ۴۷ درصدی آرای سازشی در استان در این بخش هستیم.

احمدی افزود: از این تعداد دادخواست ۳۳۱ مورد که معادل ۱۸ درصد می‌شود به سازش ختم شده است که در مقایسه با مدت مشابه آرای سازشی در استان ۴۷ درصد رشد داشته است.

جمعیت شاغل استان نیز در سال گذشته یک میلیون و ۹۰ هزار و ۲۸ نفر بود که به یک میلیون و ۸۷۶ هزار و ۵۰۷ نفر در سال جاری کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز