خبرگزاری کار ایران

تاخیر ۳ ماهه دستمزد ۱۳۰ کارگر فیبر ایران در انزلی

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۷۱۴

۱۳۰کارگر کارخانه فیبر ایران در شهر انزلی در ۳ ماه اخیر دستمزد دریافت نکرده‌اند.

منابع کارگری در فیبر ایران با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: حدود ۱۳۰ کارگرشاغل در این واحد تولید کننده انواع فیبر هنوز دستمزد ماه‌های شهریور، مهر وآبان خود را دریافت نکرده‌اند.

این کارگران که با سوابق ۱۷ تا ۲۰ سال در آستانه بازنشستگی هستند، می‌گویند: مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی به دلیل رکود بازار فروش است.

طبق اظهارات کارگران فیبر ایران از مجموع کارگران این کارخانه فقط ۳۰ نفر کارگر دائمی هستند و مابقی با قرارداد‌های موقت شش ماهه کار می‌کنند.

طبق اظهارات کارگران، از زمان رکود اقتصادی مشکلات این کارخانه نیز آغاز شده است و در طول این مدت کارفرمای طوری کارخانه را اداره کرده است که تعدیلی در ساختار نیروی انسانی شکل نگیرد.

آنان با بیان اینکه هم اکنون تولید در این کارخانه به حداقل رسیده است، اظهار داشت: بخش دیگری از مشکلات کارخانه فیبر ایران ناشی از ورود رقبای جدید در عرصه تولید محصولات  جدیدچوبی است که باعث کاهش فروش تولید فیبر این کارخانه شده است.

برپایه این اطلاعات شرکت سرمایه گزاری ملی ایران در مقام کارفرما از روز ۲۵ مرداد ماه سال جاری مدیریت این واحد تولیدی را تغییر داده است به همین دلیل کارگران با وجود ابراز رضایتمندی از کارفرمای جدید ازوی انتظار وصول معوقات مزدی خود را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز