خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه کانون عالی بازنشستگان کشور:

کارگران بازنشسته با ادغام درمان تامین اجتماعی مخالفند

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۶۷۹

عضو هیئت رئیسه کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: وزارت بهداشت نمی‌تواند به نام اجرای قاونین بالادستی بخش درمان تامین اجتماعی را ادغام کند.

عضو هیئت رئیسه کانون عالی بازنشستگان کشور درباره ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت به ایلنا گفت: صندوق درمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و به همین دلیل جامعه کارگران بازنشسته با ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت مخالفند.

 «جواد اکبری» افزود: اگر کارفرما بخشی از هزینه حق بیمه کارگر را به صندوق تامین اجتماعی می‌پردازد این بخش را قبلا در محاسبه دستمزد کارگر لحاظ شده است و دولت نمی توان به نام بودجه عمومی برای منابع اندوخته شده از محل وصول حق بیمه‌ها تصمیم گیری کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی باید به صورت سه جانبه اداره شود حتی اگر مدیریت آن برعهده دولت باشد، ممکن است در یک مقطعی مدیران جابجا شوند اما نیاز است مدیریت ثابتی در راس کار باشد اما سیاست گذاری‌ها باید با گروه سه جانبه، نماینده کارگر، نماینده کارفرما و دولت انجام شود.

اکبری تصریح کرد: دارایی‌های صندوق تامین اجتماعی باید در جهت رفاه و خدمات و درمان کارگران هزینه شود. سازمان تامین اجتماعی بخشی از حق بیمه را صرف ساختن بیمارستان و مراکز درمانی و خرید تجهیزات پزشکی کرده است تا بتواند به کارگران خدمات درمانی ارائه کند و چون هزینه تاسیس این مراکز درمانی از صندوقی که متعلق به کارگران است تامین می‌شود بنابراین ماهیت آنها کاملا غیر دولتی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه خاطر نشان کرد: شاید ‌نتوان خدمات بخش درمان تامین اجتماعی را کامل دانست و برای همین در سالهای گذشته استقبال کارگران شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی از خدمات بیمه تکمیلی زیاد شده است اما قطع مسلم می‌دانیم که با ادغام بخش درمان این وضعیت بدتر خواهد شد.

اکبری افزود: وزارت بهداشت از قبل اجرای طرح بیمه سلامت بابت ارائه خدمات به کارمندان و سایر شهروندانی که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی نیستند سرانه دریافت می‌کرده است و در عمل طی شش دهه گذشته بخش درمان سازمان تامین اجتماعی بدون اتکا به کمک‌های دولتی و تنها از محل حق بیمه کارگران به ارائه خدمات مشغول بوده است.

عضو هیئت رئیسه کانون عالی بازنشستگان کشور تصریح کرد: دولت بجای کمک به جامعه کارگران کشور که جز اقشار ضعیف و آسیب پذیر هستند و بجای پرداخت بدهی‌های کلان خود به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت سرانه درمان به کارگران، قصد دست درازی به اموالشان را دارد که این امری غیر شرعی و خلاف قوانین کشور است چون این دارایی صندوق حق الناس است.

مسئول کانون بازنشستگان استان کرمانشاه تاکید کرد: سیاست‌های بالا دستی نظام حالت راهبردی و توصیه‌ای در چارچوب قانون است و به همین دلیل اکنون کارگران با اصرار وزارت بهداشت برای ادغام بیمه‌های درمانی مخالف هستند.

اکبری اذعان کرد: ممکن است ظرفیت بیمارستانهای تامین اجتماعی رضایت بخش نباشد اما اگر خدماتش را با خدمات بیمارستانهای دولتی مقایسه کنیم می‌بینیم خدمات بهتری به افراد تحت پوشش خود می‌دهد و به تنها با شروطی تامین اجتماعی حاضر است در کنار وزارت بهداشت قرار بگیرد و خدمات ارائه دهد که در چارچوب قوانینی که برای بیمارستانهای دولتی وجود دارد بخش درمان تامین اجتماعی نیز خدمت رسانی کند که بودجه و دستمزدی که در اختیار مراکز درمانی دولتی و پزشکان قرار می‌دهند به بخشهای درمانی و پزشکان تامین اجتماعی نیز بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز