خبرگزاری کار ایران

پیگیری صنفی کارگران سیمان لوشان به اخراج ۷ کارگر منجر شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۳۷۲

در جریان اعتراض ماه گذشته کارگران «سیمان لوشان» مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان در تهران، ۷ نفر از کارگران معترض این واحد اخراج شدند.

منابع کارگری در سیمان لوشان با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: اخراج شدگان از جمله ۲۵ کارگری بودند که روز ۱۹ آبان ماه در واکنش به مشخص نبودن وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان در تهران تجمع کرده بودند.

بنا به ادعای کارگران این کارخانه، حکم اخراج این ۷ کارگر از سوی کارفرما زمانی به درب منازل آنان  بصورت پست سفارشی ابلاغ شده است که دو روز  ازاجتماع  صنفی آنها در مقابل ساختمان بنیاد  مستضعفان در تهران گذشته بود.

 در خصوص پی گیری موضوع بازگشت بکار کارگران اخراجی گفته می‌شود، هفته پیش این ۷ کارگر اخراجی برای پی گیری موضوع اخراجشان به  دفترحراست بنیاد مستضعفان در تهران مراجعه کرده‌اند اما مسئولان این حوزه نیز با بی‌توجه‌ای به موضوع اخراجشا ن بر بازخریدی همه 25 کارگر سیمان لوشان تاکید دارند.

به گفته منابع ایلنا نزدیک به دو سال از تعطیلی کارخانه سیمان لوشان می‌گذرد و کارگران معترض علاوه بر مزایای مربوط به بعد از تعطیلی کارخانه نزدیک به یک سال مزد پرداخت نشده طلبکارند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که جدا از مسئله معوقات مزدی، هرکدام از این۲۵ کارگر  بین ۱۳ تا ۱۸ سال سابق کار در کارخانه سیمان لوشان را دارند و در این شرایط از سوی کارفرما برای تسویه حساب و بازخریدی تحت فشار قرار گرفته‌اند.

آنها می‌گویند تا 20 آذر ماه مهلت داده شده است تا در ازای دریافت سالی چهار ماه حق سنوات خود را بازخرید کنیم و در غیر اینصورت مطالبق قانون کار تنها با پرداخت سالی یک ماه با ما تسویه حساب خواهد شد.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که جدا از معوقات مزدی در حال حاضر مهم‌ترین خواسته آنها اشتغال دوباره در یکی از هلدینگ‌های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان و تکمیل سوابق بیمه‌ای برای رسیدن به موعد بازنشستگی است.

 به گفته این کارگران بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه سیمان لوشان به خواسته‌های آنان باعث شده برپایی اجتماعات صنفی متعددی را در مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان گیلان ومقابل بنیاد مستضعفان در تهران برگزار شود.

کارگران سیمان لوشان می‌گویند چون شنیده‌اند که اخیرا کارفرما با آوردن تجهیزات وماشین آلات در محل پارکینگ کارخانه قصد استخراج سنگ از معا دن این کارخانه وفروش آن را دارد آن‌ها می‌خواهند تا همچنان در این واحد صنعتی مشغول کار شوند.

منابع خبری ایلنا در این کارخانه همچنین اظهار داشتند؛ مشکلات کارگران سیمان لوشان در مرداد ماه سال ۹۲ از زمانی آغاز شد که دولت وقت به بهانه‌های مختلف این واحد صنعتی را با حدود ۱۸۰ کارگر تعطیل اعلام کرد.

این اظهارات در حالی است که پیشتر محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان در مقام کارفرمای اصلی کارخانه سیمان لوشان گفته بود:  قرار است مسئول هلدینگ مربوط به کارخانه سیمان لوشان امکان وصول خواسته‌های این کارگران را پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز