خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران استان تبریز ؛

کارگران خواهان تداوم استقلال تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۳۵۲

یک فعال کارگری گفت: جامعه 40 میلیون نفری کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی با اعمال فشار وزارت بهداشت برای ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت مخالفند.

«ناصر چمنی» با بیان اینکه جامعه بیمه شدگان تامین اجتماعی تنها گروه مزدبیگرانی هستند که تمامی هزینه حق بیمه خود را از محل دستمزدهای ناچیز خود پرداخت می‌کنند به ایلنا گفت: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله وزیر بهداشت و معاونانش باید از قانون  پنجم توسعه که در آن سازمان تامین اجتماعی از ادغام با بیمه‌های درمانی مستثنی شده است پیروی کنند.

این فعال صنفی تاکید کرد: انتظار ما این است که همین اتفاق در قانون برنامه ششم توسعه نیز تکرار شود و این بار نیز نویسندگان این لایح به اتفاق نمایندگان مجلس استقلال مالی و اداری سازمان تامین اجتماعی را تضمین و تامین کنند.

وی با بی‌مورد خواندن اصرارهای مدیران وزرات بهداشت برای ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت، گفت: وقتی طبق قانون سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای طرح تحول سلامت با وزارت بهداشت همکاری خوبی داشته و خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان را فراهم کرده است دیگر توجیهی برای ادغام بخش درمانی این سازمان باقی نمی‌ماند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن صنفی کارگران خاطر نشان کرد: تجربه مدیریت 15 ساله وزارت بهداشت بر بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی نشان داده که وزارت بهداشت در مقام تعیین کننده تعرفه‌های درمانی نمی‌تواند برای بیمه شدگان تامین اجتماعی امانتدار خوبی باشد.

این فعال صنفی تاکید کرد: اگر امروز کارگران به حفظ استقلال مالی و معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی و فعالیت مستقل مراکز درمانی این سازمان اصرار دارند به دلیل آن است که وزارت بهداشت تا به امروز نتوانسته پاسخ نیازهای درمانی آنها را برآورده کند.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران استان تبریزبا اشاره به اینکه در بیمارستان عالی نسب تامین اجتماعی شهر تبریز تجهیزاتی وجود دارد که در بسیاری از بیمارستانهای دولتی و خصوصی موجود نیست گفت: اگرچه خدمات درمانی هزینه بر است اما با توجه به ناکارآمدی مدیران وزارت بهداشت در شرایط موجود دسترسی بیمه شدگان تامین اجتماعی به امکانات درمانی مستقل یک ضرروت است.

چمنی در عین حال خاطر نشان کرد: دولت بیش از صد هزار میلیارد به صندوق تامین اجتماعی بدهکار است و تا کنون جز حیف و میل شدن اموال این سازمان هیچ اقدامی مثبتی برای بازپرداخت این بدهی دولت صورت نگرفته است.

این فعال صنفی با اشاره به این امر که دولت در سالهای گذشته چندین تعهد را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کرده است اما خود به تعهدات تکلیفی‌اش عمل نکرده است، گفت: ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی نه تنها مشکل کارگران را حل نمی‌کند بلکه باعث افزایش مشکلات کارگران در بخش درمان نیز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز