خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران کوره پزخانه ها خبر داد:

کارگران آتشکار یافت آباد، ضایعات جمع می کنند

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۵۰۲

عضو هیات رئیسه انجمن صنفی کوره پزخانه‌های یافت آباد می‌گوید: با تعطیلی ۱۷ کوره پزخانه یافت آباد در دو سال گذشته، آتشکاران کوره‌ها در مشاغل غیر رسمی و کاذب اشتغال دارند.

«پیروز چراغی»، عضو هیات رئیسه انجمن صنفی کوره پزخانه‌های یافت آباد در گفتگو با ایلنا گفت: در دو سال گذشته با تعطیل شدن ۱۷ کوره آجرپزی مستقر در منطقه یافت آباد، کارگران آتشکار‌ کوره‌ها برای تامین معاش خود به انجام مشاغل کاذب روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه کاگران آتشکار تنها کارگرانی هستند که بصورت ثابت و مستمر در کوره پزخانه‌ها فعالیت دارند، افزود: بصورت تقریبی با تعطیلی کوره‌های آجرپزی منطقه یافت آباد تهران نزدیک به ۲۰۰ کارگر آتشکار شغل خود را از دست داده‌اند.

این مقام صنفی ادامه داد: این کارگران در حال حاضر بدون برخورداری از حقوق قانونی مانند بیمه و بازنشستگی ضایعات جمع آوری می‌کنند و یا به خرید و فروش آهن آلات مشغولند.

وی گفت: وقتی پای درد دل آتشکار‌ها می‌نشینیم، برخی از آن‌ها که عمری را پای کوره‌ها گذرانده‌اند، اکنون با ۷۰- ۸۰ سال سن، فقط ۵ سال سابقه بیمه دارند و از همه مزایای قانونی سن بازنشستگی محرومند.

عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کوره پزخانه‌ها در ادامه افزود: در دو سال گذشته از مجموع کوره‌های تعطیل شده، زمین‌های ۱۵ کوره به فروش رفته است.

چراغی با اشاره به بافت نیروی انسانی شاغل در کوره پزخانه‌ها گفت: نود درصد کارگران کوره‌ها، کارگران فصلی و مهاجر هستند که هر سال در فصل بهار و تابستان به منطقه آجرپزی می‌آیند ولی در دوسال گذشته، با تعطیلی کوره پزخانه‌های منطقه، مهاجرت کارگران فصلی نیز خاتمه یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز