خبرگزاری کار ایران

کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی خبر دادند؛

وضعیت نامشخص کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی همچنان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۵۹۰

طرح ساماندهی کارگزاران بیمه کشاورزی در حالی از دستور کار مجلس خارج شد که هیچ مغایرتی با بند ج ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و اصل هفتاد و پنج قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه نداشت.

کارگزاران بیمه کشاورزی زیر نظر بانک کشاورزی و با قرارداد مستقیم و مستمر سالانه، مشغول به کار بیمه‌ و ارزیابی خسارت، نظارت محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات در روستاهای محروم و صعب العبور هستند.

 در عین حال این کارگزاران که حداقل دارای مدارک تحصیلی لیسانس هستند سال‌ بدون بیمه و قرارداد ثابت با حقوقی کمتر از درآمد یک کارگرساده بدون داشتن امنیت شغلی در این امر مشغول به کار بوده‌اند.

سال ۹۳ طرح یک فوریتی ساماندهی کارگزاران بیمه کشاورزی به مجلس ارائه شد و در (مهر۹۴) با اکثریت آراء نمایندگان مجلس تصویب شد.

 در طرح تصویب شده به منظور ساماندهی کارگزاران بیمه کشاورزی آمده، کارگزاران با تحصیلات لیسانس به بالا در رشته‌های کشاورزی پس از قبولی در آزمون و با احتساب سنوات شغلی، طی پنج سال جایگزین بازنشستگان بانک کشاورزی شوند.

در مرحله بعد از تصویب مجلس این طرح برای بررسی و تصویب در اختیار کمیسیون‌های اجتماعی و کشاورزی مجلس قرار گرفت و جزئیات آن نیز در آبانماه ۹۴ با بیشترین رای نمایندگان مجلس تصویب شد.

قرار بود طرح مذکور بعد از تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و اجرایی شود اما با مخالفت هیئت رئیسه مجلس و با استناد به بار مالی و نیاز به دو سوم آراء، از دستور کار مجلس خارج شد.

بر طبق بند ج ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند حداقل معادل یک سوم کارمندان که به روش‌های بازنشستگی، بازخریدی، استعفاء و سایر موارد از خدمت دستگاه‌های اجرایی خارج می‌شوند را استخدام نمایند و لذا بار مالی نداشته و مغایر با اصل هفتاد و پنج قانون اساسی نیست.

کارگزاران بیمه کشاورزی مدعی هستند بانک کشاورزی حدود هزار نفر ظرفیت خالی برای جذب کارگزاران بیمه را به جای بازنشستگان در بانک کشاورزی دارد که می‌­تواند این فرصت را در اختیار این کارگزاران قرار دهد.

 نگرانی کارگزاران بیمه از مشخص نبودن وضعیت شغلیشان همچنان ادامه د ارد به همین علت نیز در هفته گذشته جمعی از کارگزاران بیمه کشاورزی از سراسر کشور برای دو روز متوالی (۱۵ و ۱۶ آذر) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند اما بدون گرفتن نتیجه‌ای به شهرهای خود بازگشتند.

وضعیت نامشخص کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی همچنان ادامه داردوضعیت نامشخص کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی همچنان ادامه دارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز