خبرگزاری کار ایران

کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران:

دولت تدبیر و امید، امید کارگران را در رسیدن به دستمزدی عادلانه احیا نماید

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۷۸۷

کانون عالی انجمن های صنفی کشور در نامه ای خطاب به رئیس جمهور ضمن انتقاد از عدم اجرای اصل 41 قانون کار و شکاف عمیق میان دستمزد و هزینه زندگی کارگران، خواستار تعیین حداقل دستمزد عادلانه شده است.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران، در چهاردهم آذرماه،با ارسال نامه ای خطاب به رئیس جمهور  ضمن ابراز نارضایتی از روند تعیین حداقل دستمزد در سالهای گذشته، خواستار اصلاح روند تعیین دستمزد و پر کردن شکاف هزینه-درآمد خانوارهای کارگری شده است.

متن کامل این نامه که از سوی «غلامرضا عباسی» رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران خطاب به «حسن روحانی» رئیس دولت یازدهم نوشته شده است، به شرح زیر است:

 احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط حاکم بر رکود و عدم تعادل در عرضه و تقاضای کالا، متأسفانه شاهد کاهش روز افزون قدرت خرید کارگران و کم رنگ شدن سفره کارگری هستیم و آنچه که قانون گذار در ماده 41 قانون کار پیش‌بینی نموده، حداقل دستمزد را باید متناسب با معیشت کارگران همچنین تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران تعیین نمود.

 طی سال‌های گذشته با تمامی تلاش‌های کارگروه سه جانبه(دولت-کارگر-کارفرما) همچنان حداقل دستمزد با واقعیت هزینه های سبد خانوار کارگران اختلافی فاحش دارد به طوریکه در حال حاضر حداقل دستمزد فقط یک پنجم هزینه های این سبد را پوشش می‌دهد لذا به نظر می‌رسد دولت محترم تدبیر و امید باید طوری موضوع را هدایت نماید که حداقل دستمزد به هزینه های زندگی کارگران نزدیک شده و این امر گذشته از ایجاد طیب خاطر در کارگران باعث ارتقاء بهره‌وری آنان شود.

 در پایان امید است دولت تدبیر و امید،امید کارگران را در رسیدن به دستمزدی منصفانه احیاء نماید. پیشاپیش از لطف و عنایت حضرتعالی و همکاران محترمتان در هئیت دولت نسبت به جامعه کارگری و بازنشستگان سپاسگزاری می‌نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز