خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ایران:

جامعه کارگری خواستار تحول مزدی است

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۴۶۲

یک فعال کارگری معتقد است: باید در دولت که ضلع اصلی یا محور مذاکرات مزدی است، اراده ای برای بهبود سطح معیشت کارگران به وجود بیاید.

غلامرضا عباسی، رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ایران در گفتگو با ایلنا با اشاره به نامه سرگشاده تشکل متبوع خود خطاب به رئیس جمهور گفت:هدف از ارسال  این نامه سرگشاده اعلام موضع جامعه کارگری به دولت است.

وی ادامه داد: تداوم شرایط فعلی برای کارگران قابل قبول نیست و جامعه کارگری خواستار انقلاب یا تحول مزدی است.

عباسی با بیان این که رونوشتی از نامه برای وزیر کار نیز ارسال شده گفت: راه حل این است که در هیات دولت اراده ای برای افزایش قدرت خرید واقعی  کارگران به وجود بیاید.

وی با بیان این که دولت ضلع اصلی یا  محور مذاکرات دستمزد است ادامه داد: دولت میتواند جدولی برای افزایش پلکانی دستمزد تنظیم نماید و براساس این جدول زمانی، هرسال بخشی ازشکاف عمیق دستمزد و هزینه های خانوار جبران شود.

این فعال کارگری در ادامه گفت: اراده قاطع  برای افزایش دستمزد کارگران به این معناست که محاسبات مزدی براساس نرخ واقعی و عینی تورم انجام شود و در مذاکرات، اقلام ضروری خانوارهای کارگری در سبد هزینه جامع خانوار  در نظر گرفته شود.

وی افزود: تنها با فراهم آوردن این شرایط عینی و واقعی است که چانه زنی و مذاکره معنا پیدا می کند.

غلامرضا عباسی با بیان این مطلب که در شرایط بحرانی فعلی راه حل توانمندسازی کارگران فشار بیشتر بر کارفرماها نیست گفت: با در نظر گرفتن بحران و رکود اقتصادی فعلی، طرح هایی مانند برنامه های معافیت مالیاتی در جهت  حمایت از بنگاههای اقتصادی شکننده و در معرض خطر ورشکستگی  می تواند در دستور کار دولت قرار گیرد، این طرح ها به طور غیر مستقیم به بهبود زندگی کارگران می انجامد.

رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ایران در پایان گفت: اعتقاد جامعه کارگری این است که حتی افزایش صد درصدی دستمزد در سال آینده نیز قادر به پر کردن شکاف هزینه- درآمد خانوارهای کارگری نیست و بهتر است دولت به برنامه های جامع، ساختاری و تحول گرایانه در جهت توانمندسازی اقتصادی کارگران بیندیشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز