خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در همایش کارگران ساختمانی کشور:

بدهی صدهزارمیلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی خسارت‌بار است

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۷۱۷

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی نزدیک به صدهزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: حالا اینکه صدهزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بوجود آمده خسارت بار است

به گزارش خبرنگار ایلنا «علی لاریجانی» شب گذشته در همایش ملی کارگران ساختمانی ایران که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه‌اطهار(ع) شهر قم برگزار شد گفت: منابع سازمان تامین اجتماعی مربوط به کارگران بوده که از این منابع بیمه‌های درمانی و بازنشستگی برای کارگران وبیمه شدگان فراهم می‌شود؛ اما سوال این است که چرا بدهی به این بزرگی به وجود آمده است؟ بی‌انظباطی و سوء مدیریت از عوامل اصلی ایجاد این مشکل است .

وی تاکید کرد:منابع سازمان تامین اجتماعی نبایددر جای دیگر هزینه می‌شد و البته ما در مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را آغاز کردیم و به نتایج روشن و قابل قبولی هم دست پیدا کردیم و آن را به قوه‌قضاییه فرستادیم.

لاریجانی با بیان اینکه  کارگران پایه‌های استقلال اقتصادی کشور و از ارکان اصلی حمایت از انقلاب و سرافرازی ملت هستند، افزود: همواره در موضوعاتی که منافع مردم مطرح بوده کارگران پیش‌رو بودند و در شرایط سخت تحریم با ایستادگی خود در کنار دولت سنگ‌اندازی های دشمن را کم اثر و بی‌اثر کردند.

وی با اشاره به تصویب قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالیم که امروز و پس از تصویب قانون بیمه کارگران ساختمانی بیش از یک میلیون نفر از این کارگران در سراسر کشور بیمه شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در بین اقشار مختلف جامعه کارگری کارگران ساختمانی و بافندگان فرش بیمه مشخصی نداشتند که خوشبختانه این موضوع در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت و خوشبختانه تا پایان امسال می‌توان انتظار این را داشت که همه کارگران ساختمانی کشور بیمه شوند؛ انشاءاله این حرکت حرکت مدامی باشد و ما همچنان این موضوع را در مجلس شورای اسلامی دنبال کنیم تا کارگران ساختمانی و خانواده‌های محترمشان از یک آرامش روانی برخوردار باشند.

لاریجانی با اشاره به موضوع سامان‌دهی کارگران ساختمانی در شهرهای مختلف و بویژه شهر قم گفت: اینکه محل‌هایی در شهرها برای ساماندهی کارگران ساختمانی مشخص شود موضوع بسیار خوبی است و بنده از آقای صادقی استاندار قم می‌خواهم که این موضوع را از طریق آقای شهردار پیگیری کند چرا که این موضوع هم برای شان و منزلت کارگران خوب است وهم کار را برای افرادی که به دنبال کارگر ساختمانی هستند آسان می‌کند.

وی با اشاره به سخنان اکبر شوکت نماینده کارگران استان قم در خصوص احداث زائر سرای کارگران در قم نیز گفت: ایجاد یک مجتمع رفاهی برای کارگران اقدام پسندیده‌ای است  و از استاندار قم می‌خواهم که این موضوع را دنبال کند.

لاریجانی در خصوص پیشنهاد دیگر کارگران قم در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه در مشاغل مختلف بویژه کارگری ساختمان گفت: کانون کارگری استان قم پیشنهاد خود را در قالب قانونی به بنده پیشنهاد دادند و قطعا من این موضوع را پیگیری خواهم کرد؛ البته گاهی خود ایرانی‌ها رغبتی برای کار کردن در برخی مشاغل ندارند و به همین سبب کارگران اتباع و بیگانه در آن مشاغل ورود می‌کنند.

وی افزود:ما دنبال این هستیم که همه مشاغل کشور در خدمت ایرانیان باشند و تا این موضوع امکان دارد بیگانه‌ای در کشور ما درحال کار نباشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:بیکاری معضل امروز جامعه ایران است و به همین دلیل اولویت اشتغال باید با ایرانی‌ها باشد اما متاسفانه امروز برخی مشاغل ما اختصاص به اتباع بیگانه پیدا کرده‌اند.

وی گفت: این موضوع را با همکاری تشکل‌های کارگری و ادارات مربوطه از جمله اداره کار  می‌توانیم حل وفصل کنیم.

لاریجانی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کاهش حوادث کار بویژه حوادث کار در حوزه‌های کارگران ساختمانی اظهار کرد: اینکه اقداماتی برای کاهش حوادث ناشی از کار ساختمانی صورت گرفته است بسیار ارزشمند است و واقعا هم در این خصوص کمبودهایی داریم که امیدواریم بیش از پیش به این موضوع توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تصریح براینکه یکی از مشکلات کشور رکود اقتصادی است گفت: تا رونق تولید در کشور ایجاد نشود با بیکاری مواجه خواهیم بود و از این رو باید به بحث رونق تولیددر کشور توجه کرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که از سه سال پیش در مجلس شورای اسلامی مورد بحث بود آسیب‌های اجتماعی است و قطعا بخشی اعظمی از آسیب‌های اجتماعی با ایجاد اشتغال حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز