خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی خبر داد:

کارگران کوره پزخانه ها به سن بازنشستگی نمی رسند

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۸۹۳

یک فعال صنفی کارگران کوره پزخانه در تهران معتقد است با وجود مذاکرات انجام شده کارفرمایان کوره پزخانه‌ها همچنان از ارسال لیست بیمه طفره می روند.

«پیروز چراغی»، عضو هیات رئیسه انجمن صنفی کوره پزخانه‌های یافت آباد در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی در گفتگو با ایلنا گفت: اکثر کارفرماها از ارسال لیست بیمه کارگران کوره پزخانه ها طفره می روند.

وی افزود: در سالهای گذشته، در این زمینه مذاکرات متعددی میان انجمن های صنفی کارگران کوره پزخانه ها و نمایندگان کارفرمایان صورت گرفته است که متاسفانه بی نتیجه مانده است.

وی ادامه داد: در این زمینه باید نهادهای اجرایی و قانونگزار  وارد عمل شوند  و توسط اهرم های فشار قانونی،  کارفرمایان را ملزم به رعایت موازین مندرج در قانون کار کنند.  

این فعال صنفی گفت: متاسفانه اکثر کارگران این بخش، با وجود سابقه طولانی کار در کوره ها، هرگز  به سن بازنشستگی نمی رسند.

چراغی فقدان قرارداد قانونی را  یکی از مشکلات کارگران این بخش عنوان کرد و گفت: کارگران کوره پزخانه ها در اکثر موارد قرارداد ندارند و اگر هم قرارداد داشته باشند،  این قرارداد سفید امضا و  فاقد بندهای قانونی است و در آن کارگر هیچ حقوقی ندارد.

وی افزود: واضح است که با  وجود این قراردادها، کارگران نمیتوانند حق بیمه و بازنشستگی مطالبه کنند.

وی با اشاره به فصلی بودن 90 درصد کارگران کوره پزخانه ها گفت: یک مساله مهم دیگر این است که کارگران کوره ها معمولا فصلی یا کوچی هستند و تنها بهار و تابستان برای کار به مناطق کوره پزخانه ها می آیند و در هر سال حداقل چندین ماه بیکار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز