خبرگزاری کار ایران

محجوب:

دولت و کارفرمایان همسو شده‌اند/ خواسته‌های کارگران در برنامه ششم لحاظ شود

دبیرکل خانه‌کارگر گفت: در شرایط فعلی درخصوص تدوین برنامه‌های اقتصادی نوعی همسویی بین دولت و کارفرما‌ها به وجود آمده است که همین مسئله برای جامعه کارگری مشکل‌ساز شده و برای عبور از آن باید هرچه زود‌تر چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در مراسم افتتاحیه دفتر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری چهاردانگه گفت: ما در مجلس از دولت خواسته‌ایم که مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت کند.

وی ادامه داد: تراز شعب تامین اجتماعی درحال حاضر منفی است و در شرایط رکود فعلی سازمان را نمی‌توان خیلی بهتر از این اداره کرد.

وی ادامه داد: گرچه می‌توان به شیوه‌های مدیریت اقتصادی‌تر اندیشید اما این مساله باید از طریق انتقال سازنده و در نظر گرفتن ملاحظات فعلی انجام شود.

رییس فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه گفت: دراین لایحه مواردی است که باید به آن پرداخت و بی‌شک برای انجام این کار باید خواسته‌های کارگران را بصورت قانونی در مجلس مطرح کرد.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی پیرامون تدوین برنامه‌های اقتصادی نوعی همسویی بین دولت و کارفرما‌ها به وجود آمده است که همین مساله برای جامعه کارگری مشکل ساز شده و برای عبور از آن باید هرچه زود‌تر چاره اندیشی کرد.

محجوب در ادامه با اشاره به افتتاح دفتر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری چهاردانگه گفت: امیداورم افتتاح این کانون در چهاردانگه که یکی از محلات قدیمی کارگری کشور است بتواند مفید فایده باشد و به متشکل‌تر شدن جامعه بازنشستگان کمک کند.

دبیرکل خانه کارگر در پایان گفت: من همین قدر بگوییم که از همه کسانی که برای احیای زندگی کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم و از همه شما می‌خواهم با همه قدرت در میدان عمل حاضر باشید و لحظه‌ای غفلت نکنید.

کد خبر : ۳۳۱۵۲۴