خبرگزاری کار ایران

چینی ایران با حداقل نیروی کار فعال است

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۷۲۹

منابع کارگری در کارخانه «چینی ایران» از واحد های زیر مجموعه کاشی ایرانا از تعدیل حدود دو سوم نیروی کار این واحد طی دو سال گذشته خبر دادند.

این منابع با بیان اینکه تولید در این کارخانه تولید کننده مواد اولیه کاشی در شهرستان تاکستان با رکود مواجه شده است، به ایلنا گفت: از مجموع حدود ۱۷۰کارگر شاغل در این واحد تولیدی ۱۰۰کارگر در دوسال گذشته به سبب افزایش مشکلات اقتصادی به مرور تعدیل شده‌اند.

کارگران با بیان اینکه تولید در این کارخانه از حدود سه ماه  پیش به حداقل رسیده است وکارگران در هر ماه فقط چند روز در محل کار خود حاضر می‌شوند در ادامه افزود: کارفرما این کارخانه پایان هر ماه تعدادی از کارگران را به بهانه اتمام قرار داد کار تعدیل وبیکار می‌کند.

این منابع کارگری در باره معوقات مزدی وبیمه‌ای کارگران شاغل در شرکت چینی ایران گفتند: علارغم تاخیر در پرداخت دستمزد ماهانه کارگران که از مهر ماه سال جاری به تعویق افتاده است، پرداخت بیمه تامین اجتماعی کارگران نیزدو ماه به تاخیر افتاده ودر حال حاضر دفتر چه‌های در مانی کارگران از سوی اداره تامین اجتماعی تاکستان تمدید نمی‌شود.

اودر خاتمه بابیان اینکه کارگران باقی مانده چینی ایران به سبب قرار دادی بودن شغلشان امنیت شغلی ندارند، اظهار داشت: کاهش صادرات و کمبود نقدینگی در برخی از شرکت‌های تولید کننده کاشی و سرامیک از جمله توجیهاتی است که مدیران این صنعت عمدتا به عنوان یکی از دلایل تعدیل نیرو‌ها و تاخیر در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران بیان می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز