خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران «گسترش مانا ساز» اخراج شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۱۷۸

منابع کارگری ایلنا از اخراج نماینده صنفی کارگران کارخانه گسترش مانا ساز خبر می‌دهند.

کارگران این واحد صنعتی در شهرستان آبیک با اعلام این خبر به ایلنا گفته‌اند «مرتضی اهوارکی» از کارگران رسمی و از اعضای شورای اسلامی کار کارخانه گسترش مانا ساز است حدود  از ۲۵ روز پیش تاکنون اجازه حضور در این واحد تولیدی را نداشته است.

به گفته این کارگران کارفرمای آقای اهوراکی در حالی به قصد اخراج وی از حضورش در محل کار جلوگیری کرده است که وی در سه سال گذشته در نهاد صنفی کارگران کارخانه گسترش مانا عضویت داشته است.

همکاران این فعال کارگری می‌گویند که کارفرمای آنها به بهانه غیبتی که آقای اهوراکی در روزهای مصادف با تعطیلی اربعین حسینی داشته است در صدد اخراج او برآمده ست.

آنها تاکید دارند اگرچه آقای اهوراکی در زمان اربعین حسینی در محل کارش حضور نداشته است اما پیشتر برای برای رفتن به سفر زیارتی کربلا درخواست مرخصی خود را به مدیریت کارخانه تحویل داده و در مقابل بصورت شفاهی نظر موافق کارفرما را جلب کرده است.

کارگران در توضیح ماجرای اخراج این کارگر می‌گویند: آقای اهورایی قبل از ایام اربعین حسینی برای همراهی پدرش بیمارش در سفر به کربلا برای مدت ۱۰ روز درخواست مرخصی می کند و در مقابل پس از موافقت شفاهی کارفرما برای خرید بلیط هواپیما اقدام می‌کند و در نهایت یک روز قبل از آغاز سفرش برگه مرخصی خود را به واحد امور اداری تحویل می‌دهد.

کارگران در ادامه گفتند: از قرار معلوم  در زمان تحویل برگه مرخصی آقای اهوراکی مسئول واحد امور اداری کارخانه گسترش مانا در محل کارش حضور نداشت و در حال حاضر کارفرمای آنها به بهانه به ثبت نرسیدن درخواست مرخصی آقای اهوراکی از حدود 25 روز پیش مانع حضور او در محل کارش شده است.

بر اساس این گزارش، نماینده کارگران گسترش مانا ساز  بعد از پیگیری ماجرای اخراجش از جانب کارفرما به توصیه وی بصورت  قانونی به اداره کارشهرستان آبیک شکایت می کندو در حال حاضر پرونده داد خواست وی در جریان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز