خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانکاری آبفای اهواز خواستار حذف پیمانکار شدند

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۰۴۵

به دلیل بدحسابی پیمانکار حدود۳۰۰ کارگر تلمبه‌چی «آبفای اهواز» خواستار مستقیم شدن قراردادهای کار خود هستند.

منابع کارگری ایلنا در آبفای اهواز با اعلام این خبر گفتند: سالهاست که زیر نظر پیمانکار در آبفای اهواز به عنوان تلمبه چی (اپراتور ایستگاهای آب وفاضلاب) مشغولیم و در تمامی این سال‌ها پیمانکار در مقام کارفرما به تمامی تعهدات مزدی خود عمل نکرده است.

این کارگران می‌گویند جدا از آنکه در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزدهای آنها دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست، پیمانکار کنونی در حال حاضر بابت حدود پنج ماه دستمزد (دو ماه ۹۲ وسه ماه ۹۴) بدهکار است.

کارگران پیمانی آبفای اهواز خواستار آن هستند تا مدیریت آبفای اهواز در مقام کارفرمای اصلی در راستای اجرای طرح‌های مستقیم شدن قراردادهای کاری کارگران پیمانکاری با آن‌ها قرارداد مستقیم کار منعقد کند.

آن‌ها با اشاره به میانگین ۱۵ تا ۱۹ سال سابقه کاری خود در آبفای اهواز می‌گویند، تجربه سالها حضور پیمانکاران در این شرکت نشان داده است که مدیران پیمانکاری نه تنها تاثیری بر فرآیند کار این شرکت ندارند بلکه در عمل می‌توانند به عاملی برای تهدید امنیت شغلی کارگران تبدیل شوند.

به گفته این کارگران با روزی ۱۲ ساعت کار مداوم و سخت از حداقلهای مزدی محروم هستیم و مسئولان اداره آب وفاضلاب اهواز به مشکلاتمان که در نتیجه حصور پیمانکار ایجاد شده، اعتنایی نمی‌کنند.

کارگران آبفای اهواز، در ادامه یاد آور شدند، طی دو سال گذشته آن‌ها برای دریافت مطالبات معوقه خود و همچنین در اعتراض به سیاست گذاری‌های مدیران در رابطه با واگذاری بخش عمده‌ای از تأمین نیروی انسانی به شرکتهای پیمانکاری دست به تجمع زده بودند.

آنها افزودند: از آن زمان تا هم اکنون مسئولان هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکارو نوع قرار داد کارگران نگرفته‌اند واین موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند چرا که جدا از مشکل ناکافی بودن مزد، در سالهای اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار در مقاطعی حق بیمه آنها بطور کامل پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز