خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد:

دومین روز تجمع کارگران معادن اولیه پابدانا بی نتیجه پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۹۰۵

صبح امروز (۱۳ دی ماه) حدود ۲۰۰ نفر از کارگران معادن اصلی پابدانا (تونل ۴) برای دومین روز با تجمع در مقابل درب ورودی این واحد معدنی خواهان وصول معوقات مزدی خود شدند.

منابع آگاه در این معدن در گفتگو با ایلنا گفتند: در معادن مستقر در منطقه کوهبنان استان کرمان بیش از هزار کارگر مشغول کارند که عموم این کارگران با مشکل مزد معوقه مواجه هستند که کارگران معدن پابدانا یکی از همین گروه محسوب می‌شوند.

وی بصورت مشخص در مورد معوقات مزدی کارگران معدن ذغال سنگ پابدانا گفت: افرادی که در اجتماع صنفی امروز حضور داشتند حدود دو ماه مزد معوقه طلبکارند، مدیران معدن در مقام کارفرما دلیل این بدحسابی را وصول نشدن مطالبات معدن عنوان می کنند.

برپایی بی‌نتیجه تجمع امروز در حالی است که روز گذشته نیز همین کارگران در همین محل تجمع مشابهی را برپا کرده بودند که در پایان مدیریت معدن به آنها وعده پرداخت یک ماه مزد معوقه داده شد اما کارگران معترض با استناد به اینکه اکنون حجم معوقات مزدی آنها نزدیک به سه ماه می‌شود خواستار دریافت دو ماه مزد معوقه شدند.

منابع ایلنا با یادآوری اینکه کارفرما حتی هنوز به وعده خود مبنی بر پرداخت یک ماه مزد معوقه عمل نکرده است، افزودند: هنگامی که کارگران پابدانا از مسئولان معدن درخواست پرداخت مزد می‌‌کنند به آنها گفته می‌شود که شرکت ذوب آهن اصفهان پول ذغال خریداری شده را نپرداخته است و از قرار معلوم به نقل از مسئولان ذوب آهن اصفهان گفته می‌شود که می‌توانند بابت بدهی خود بحشی از تولیدات خود برای فروش را در اختیار مدیریت معدن بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز