خبرگزاری کار ایران

پس از دو روز تجمع؛

کارگران البرز شرقی به کار خود بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۵۶۱

کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی که طی روزهای -دوازدهم وسیزدهم دی ماه -به دلیل پرداخت نشدن دو نیم ماه مزد معوقه خود اعتراض کرده بودند صبح روز گذشته (۱۵ دی ماه) به کار خود بازگشتند.

منابع خبری ایلنا در معدن زغال سنگ البرز شرقی اعلام کردند؛ تجمع دو روزه کارگران این واحد معدنی پس از آن خاتمه یافت که برخی مسئولان استانی به آنها وعده دادند که خواسته‌های آنها رسیدگی خواهد شد.

از قرار معلوم روز گذشته مسئولان فرمانداری‌های سه شهرستان مینودشت،دامغان وشاهرود که کارگران معدن طزره در آن ساکن هستند، به همراه اعضای شورای کارگری معدن و رئیس اداره کار شهرستان  در محل فرمانداری شاهرود برای برسی مشکلات پیش آمده در معدن البرز شرقی تشکیل جلسه دادند.

گفته می‌شود براساس تصمیماتی که در این جلسه گرفته شده است تا روز یکشنبه -بیست وهفتم دی ماه-تکلیف کارگران معدن طزره مشخص خواهد شد.

به ادعای کارگران، امروز نیز تعدادی از اتوبوسهای معدن در سه راه مهماندوست (جاده اصلی منتهی به معدن) به مدت 15 دقیقه به نشانه اعتراض متوقف شدند و بعد به محل کارشان رفتند

کارگران تصریح کردند؛چند وقت پیش بخشی از مطالبات معدن از سوی شرکت ذوب آهن اصفهان پرداخت شد به همین دلیل کارگران انتظار داشتند کارفرما بخشی از معوقات مزدی آنان را پرداخت کند که عملی نشد.

به ادعای کارگران معترض البرز شرقی، کارفرما  گفته است منابع مالی بدست آمده را خرج سایر بدهی‌های مالی معدن کرده و کارگران باید برای رسیدن به معوقات مزدی خود باید همچنان تا دریافت بخش دیگری از مطالبات معدن از شرکت ذوب اهن منتظر باشند.

به نقل از کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی؛ علاوه بر تاخیر ۲ ونیم ماهه د‌ر پرداخت حقوق کارگران،  بخشی از بیمه کارگران به تاخیر افتاده است. در حال حاضر کارفرما با دادن چک به اداره تامین اجتماعی بخشی از مشکلات بیمه‌ای کارگران را که مربوط بهتعویض وتمدید دفترچه‌های درمانی کارگران است را مرتفع کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز