خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر :

برای افزایش مزد کارگران به مشوق نیازمندیم

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۹۳۵

به وجود مشوق‌هایی برای افزایش مزد کارگران نیازمندیم/ سازمان مدیریت بدون مشورت با دستگاه‌های اصلی پیشنهاد سخت‌شدن شرایط بازنشستگی را مطرح کرده است/ با رویکرد وزارت بهداشت در مورد تعرفه‌های پزشکی مخالفیم.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا ، علیرضا محجوب عصر امروز روز گذشته در جمع خبرنگاران در سمنان، با اشاره به وضعیت تعیین حقوق و دستمزد سنواتی کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت: مرجع تصمیم‌گیری درباره حقوق کارگران، شورای عالی کار است.

وی با ابراز اینکه در برنامه ششم توسعه کشور که در دولت نهایی شده، نیز هیچ اشاره‌ای در این باره نشده است تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه باید در شورای عالی کار انجام شود.

دبیرکل خانه کارگر کشور با بیان اینکه به‌اندازه کافی در شورای عالی کار ترمز برای تأثیر بر میزان افزایش حقوق کارگران وجود دارد، گفت: دلیلی ندارد که مجلس ترمز جدیدی را به این شورا اضافه کند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه کارفرما و دولت در این شورا (شورای عالی کار) مخالف نظرات کارگران برای افزایش حقوق این قشر زحمت‌کش هستند تأکید کرد: ما باید مشوق‌هایی بگذاریم که باعث افزایش بیشتر مزد کارگران بشود.

دبیرکل خانه کارگر کشور با توجه به مطرح شدن طرح افزایش سن بازنشستگی و افزایش سابقه کاری کارگران برای بازنشستگی از سوی مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، هر دوی این طرح‌ها را اشتباه و نادرست خواند و افزود: سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور، بدون مشورت با دستگاه‌های اصلی مرتبط، این موضوع را مطرح کرده است.

محجوب با ابراز اینکه دستگاه‌های مجری این طرح از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند تصریح کرد: بنده نیز در مجلس نسبت به این طرح واکنش نشان دادم.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای صیانت از صندوق‌های بیمه‌گر و از سر دلسوزی این پیشنهاد را داده است خاطرنشان کرد: ما نیز دلایل زیادی داریم مبنی بر اینکه نمی‌توان نام آن را صیانت گذاشت.

نماینده مردم تهران  تأکید کرد: ما در مجلس هم در برابر این طرح مخالفت کردیم و نیز مجلس واکنش نشان داده است و در صورت پیشنهاد این موضوع در برنامه ششم توسعه، با آن مخالفت میکنیم.

وی همچنین در خصوص طرحی که چندی پیش از سوی گروهی از نمایندگان در خصوص تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت موافقت تهیه و امضا شد، گفت: با توجه به مشکلات زیاد کارگران در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد با رویکرد وزارت بهداشت درباره تعرفه خدمات پزشکی مخالفیم.

محجوب با ابراز اینکه مبالغی که در قانون برای بحث درمان کارگران به آن اشاره شده است به این قشر اختصاص نمی‌یابد خاطرنشان کرد: معتقدیم که هزینه‌های جدیدی در بخش درمان به ما (کارگران) تحمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع (افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی) سبب شده است تا میزان بدهی سازمان‌های بیمه‌گر افزایش پیدا کند، گفت: این افزایش بدهی باعث شده تا این سازمان‌های بیمه‌گر قادر به پرداخت بدهی خود نباشند.

دبیرکل خانه کارگر با تذکر اینکه ؛ این راه وزارت بهداشت پرموفقیت نخواهد بود اظهار داشت: معتقدین به افزایش تعرفه‌های درمانی ضربه به بخش درمان وارد کرده‌اند؛ چراکه این افزایش متناسب با درآمدها نبوده است.

محجوب با بیان اینکه وزارت بهداشتی که امروز با خون و جان مردم سروکار دارد به وزارتی پرسود و پردرآمد تبدیل شده و باید در این باره پاسخگو باشد عنوان کرد: ما درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد این وزارتخانه در توزیع منابع طرح تحول سلامت  را ارائه داده‌ایم و امیدواریم مجلس با آن موافقت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز