خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران شهرداری:

شهردار تهران به مطالبات کارگران پیمانکاری شهرداری رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۹۳۷

یک فعال صنفی کارگران شهرداری معتقد است: شهردار تهران در کنار وعده رسیدگی به مشکل آلودگی هوا بهتر است در وهله نخست بر سازمان های پیمانکاری زیرمجموعه خود نظارت و از پایمال شدن حقوق کارگران جلوگیری کند.

رحیم عباسی، رئیس اتحادیه کارگران شهرداری تهران با انتقاد از عملکرد شرکت های پیمانکار شهرداری، مسئولیت اصلی در صیانت ازحقوق قانونی کارگران  را متوجه شهردار و مقامات این نهاد دانست و گفت: بر طبق ماده 13 قانون کار، در صورت اهمال شرکت پیمانکار، کارفرمای مادر موظف است معوقات کارگران را پرداخت کند.

وی با اشاره به وعده شهردار تهران مبنی بر حل مشکل آلودگی هوای تهران گفت: به عنوان نماینده کارگران شهرداری تهران از شهردار میخواهم در وهله اول معوقات مزدی کارگران زیرمجموعه خود را پرداخت کند.  

این فعال صنفی ضمن  اشاره به معوقات مزدی و وضعیت قراردادی نابسامان کارگران شهرداری تهران به عنوان نمونه  از تجمع روزگذشته کارگران پیمانکاری مترو نام برد و گفت: پیمانکار قبلی نه تنها  معوقات مزدی این کارگران را پرداخت نکرده است بلکه قصد تسویه حساب و قطع همکاری با شرکت مترو را دارد.

عباسی ادامه داد: در چنین شرایطی، با خروج پیمانکار فوق الذکر از سازمان های زیرمجموعه مترو کارگران کم درآمد خدماتی متضرر می شوند چرا که نه مسئولان مترو و نه شهردار تهران هیچ کدام مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرند.

وی افزود: در چنین شرایطی، کارفرمای مادر یا همان شهردار تهران موظف به پرداخت مطالبات مزدی این کارگران است.

رئیس اتحادیه کارگران شهرداری تهران در ادامه از تبعیض فاحش میان کارگران و کارمندان شهرداری تهران به عنوان یکی از مشکلات ساختاری شهرداری تهران نام برد و افزود: قانون بنیادین کار برابر-دستمزد برابر در شهرداری تهران رعایت نمی شود.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران اکثر کارگران حداقل بگیر هستند و این در حالیست که کارمندان درآمدهای بسیار بالاتری دارند و این تبعیض یکی از معضلات فعلی شهرداری و سازمان های زیرمجموعه آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز