خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی کارگران «فولاد قزوین» به شش ماه رسید

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۵۱۳

کارگران کارخانه «فولاد البرز» تاکستان از تعویق بیش از شش ماه حقوقشان به دلیل کمبود منابع مالی خبر می‌دهند.

این منابع کارگری به ایلنا گفته‌اند کارخانه فولاد البرز که در زمینه تولید انواع میلگرد در شهرستان تاکستان استان قزوین فعالیت دارد حدود ۲۰۰کارگر قرار دادی دارد که هر ماه حقوقشان با تاخیر پرداخت می‌شود.

این کارگران با بیان اینکه معوقات مزدی کارگران رسمی کارخانه بیش از شش ماه است، افزودند: فعالیت این واحد صنعتی از ابتدای فصل پاییز متوقف شده بود و به تازگی مطالبات مربوط به خرداد ماه کارگران توسط کارفرما در هفته گذشته پرداخت شده است.

همچنین برپایه این اطلاعات در خصوص معوقات بیمه‌ای کارگران رسمی و قراردادی کارخانه فولاد البرز نیز گفته می‌شود: بخشی از مشکلات کارگران مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه توسط کارفرماست که باعث شده تا سازمان تامین اجتماعی از تمدید دفترچه بیمه کارگران خودداری کند.

به گفته کارگران این کارخانه علاوه بر مزد معوقه، بابت بخشی از عیدی سال ۹۳ و حق بن سالهای، ۹۳ و ۹۴ نیز طلبکارند.

به گفته کارگران فولاد البرز، بی‌توجه‌ای کارفرما در پرداخت مطالبات معوقه آن‌ها باعث شده است تا حدود ۶۰ نفر از کارگران به اداره کار ودر ‌‌نهایت سایر مراجع قضایی شکایت کنند و در همین رابطه حتی حکم توقیف برخی اموال کارخانه برای تعدادی از کارگران صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز