خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری یادآور شد:

ارزش ریالی سبد هزینه‌ مبنای افزایش مزد خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۶۱۷

یک مقام صنفی کارگری نسبت به اظهار نظر‌های زودهنگام و غیر کارشناسانه که ممکن است از سوی گروه‌های مختلف صنفی در مورد میزان افزایش مزد سال 95صورت بگیرد، هشدار داد.

هادی ابوی، سخنگوی انجمن‌های صنفی کارگران ایران هرگونه اظهار نظر زودهنگام در مورد میزان افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۵ را غیر ممکن خواند و یادآور شد: طبق توافقی که از قبل میان گروه‌های اجتماعی حاصل شده است، قرار است ارزش ریالی تورم واقعی سبد هزینه‌های زندگی مبنای افزایش مزد سال 95 باشد.

 سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری بابیان اینکه این توافق به معنای اجرای کامل نحوه افزایش مزد در ماده 41 قانون کار است، افزود: بر همین اساس است که تا به امروز جلسات کارگروه ویژه مزد سال 95 برای سه نوبت تشکیل شده است، و نمایندگان کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارگران به عنوان یکی از گروه‌های صنفی کارگری در جلسات آن حاضر شده‌اند.

وی که عقیده دارد بیان هرگونه رقم در مورد میزان و درصد افزایش مزد با اصل توافق شرکای اجتماعی منافات دارد، ادامه داد: تنها چیزی که می‌توان فعلا با قطعیت از آن سخن گفت: مسئله افزایش هزینه‌های زندگی کارگران در مقایسه با سال گذشته و محقق نشدن وعده دولت مبنی بر مهار رشد صعودی تورم است.

ابوی گفت: اگر قررا بر ارائه آمار ارقام برای تعیین حدود افزایش مزد است همین قدر کافی که کارگران در نزد افکار عمومی مسئله افزایش چندبرابری بهای غذا و مسکن را یادآور شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز