خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

حداقل مزد کارگران هرگز پاسخگو نبوده است

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۱۹۴

حداقل دستمزد مصوب در سال‌های گذشته هرگز نتوانسته است هزینه‌ خانوارهای کارگری را تامین کند/ در بحث‌های مربوط به تامین اجتماعی و مخالفت با ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت کارگران ذی‌حق هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کاظم جلالی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در همایش کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: جامعه کارگری یک سرمایه بزرگ کشور است اما متاسفانه تاکنون به این سرمایه آنگونه که باید ارزش گذاشته نشده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در همایش کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به اهداف عدالت محور انقلاب اسلامی گفت: در بسیاری از موارد آنگونه که در شعارهای اصیل اول انقلاب آمده بود و در قانون اساسی متجلی شده‌است موفق نبوده‌ایم.

جلالی در ادامه گفت: جامعه کارگری یک سرمایه بزرگ کشور است و باید به عنوان یک سرمایه به آن نگاه کرد و متاسفانه باید اعتراف کنیم انقلاب در بحث عدالت اجتماعی و احقاق حقوق کارگران موفق نبوده‌است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه تاکید کرد: حداقل دستمزد مصوب در سال‌های گذشته هرگز نتوانسته است هزینه‌ خانوارهای کارگری را تامین کند.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات این است که هرگز ارتباط نمایندگان مجلس با جامعه کارگری نهادمند نبوده است و ارتباط ملموسی بین کارگران و نمایندگان‌شان در مجلس وجود نداشته است.

جلالی در ادامه یکی از مشکلات را واقعی نبودن آمارهای اعلام شده دانست و گفت: در جامعه ما آمار و ارقام واقعی نیست چرا که ما نظام آماری درستی نداریم وی در ادامه گفت: ما نیازمند یک نظام آماری کار‌شناسانه و دقیق خارج از حیطه دولت هستیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در رابطه با سازمان تامین اجتماعی و مشکلات مربوط به آن گفت: در بحث‌های مربوط به تامین اجتماعی و مخالفت با ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلات کارگران ذی‌حق هستند و باید بگوییم در سال‌های گذشته در تصمیم‌گیری‌های کلان تامین اجتماعی هرگز سه جانبه‌گرایی رعایت نشده است.

وی ادامه داد: در مدیریت سازمان تامین اجتماعی باید وزنه جامعه کارگری سنگین باشد و برای رسیدن به این هدف ما نیازمند بازنگری درقوانین هستیم.

وی گفت: پیشنهاد ما به نمایندگان تشکلات کارگری برگزاری جلسات مشترک با مرکز پژوهش‌های مجلس و ارائه نظرهای کار‌شناسانه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد کارگروه‌های مشترک مسئولانه‌تر و بانگاه کار‌شناسی عمیق‌تر می‌توان مطالبات کارگران را دنبال کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز