خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر پیشنهاد داد:

ضرورت تشکیل صندوق بیمه بیکار ی برای کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۴۲۶

دبیر کل خانه کارگر گفت: نهادهای صنفی کارگران ساختمانی می‌توانند با ایجاد صندوقی جدیدامکان برخورداری کارگران ساختمانی از دریافت مقرری بیمه بیکاری را مهیا کنند.

«علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر در جمع کارگران ساختمانی منطقه بومهن و تهران پارس گفت: یکی از اقدامات مثبت چند سال گذشته مجلس شورای اسلامی برخورداری کارگران ساختمانی از مزایای بیمه‌های اجباری اجتماعی بود.

وی افزود: اگرچه تا کنون روند اجرای این قانون بطور کامل رضایت بخش نبوده است اما دست کم کارگران ساختمانی اکنون می‌توانند مانند سایر کارگران کشور از پوشش‌های خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی برخوردار شوند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: با این حال هنوز امکان ارائه برخی خدمات اجتماعی مانند بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور و پرداخت مقرری بیمه بیکاری به این گروه از کارگران وجود ندارد و باید  برای دست یابی به این حقوق صنفی برآورده نشده تلاش کرد.

محجوب با یادآوری رکود اقتصادی اخیر گفت: شدت این رکود به حدی بود که حتی صنعت و بازار پر رونقی مانند پروژه‌های ساختمانی نیز زمینگیر شد و در نتیجه بازار کار کارگران ساختمانی نیز از درآمد افتاد اما چون مطابق قوانین جاری به کارگران ساختمانی بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هیچ کمکی تحت عنوان مقرری بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد، کارگران بیکار شده مشاغل ساختمانی نتوانستند از چنین حمایتی برخوردار نشدند.

دبیرکل خانه کارگر بابیان اینکه در این شرایط  حضور کارگران غیر ایرانی و حتی غیر ماهر در مشاغل ساختمانی به عنوان یکی از مشکلات جدی این صنف تبدیل شد، افزود: اکنون که با برداشته شدن تحریم‌ها به سمت خروج از رکود اقتصادی حرکت می‌کنیم می‌توان به رونق دوباره مشاغل ساختمانی خوشبین بود اما باید از همین حالا برای شرایط بحرانی احتمالی آینده تدابیری  پیشگیرانه‌ای را پیش بینی و اتخاذ کرد.

وی افزود: یکی از این اقدامات این است که مجلس با همکاری تشکل‌های صنفی کارگران ساختمانی و سازمان تامین اجتماعی یک صندوق ویژه برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران ساختمانی بیکار شده تشکیل دهد تا بتوان در صورت مواجه دوباره با شرایط رکودی چند سال گذشته از این بخش افراد جامعه حمایت کرد.

به گفته دبیرکل خانه کارگر برای رسیدن به این هدف ضروری است که کارگران ساختمانی هرچه سریع‌تر با شناسایی و عضو گیری از میان افرادی که واقعا کار ساختمانی انجام می‌دهند نهادهای صنفی تخصصی خود را تشکیل دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز