خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

پیش نویش برنامه ششم ظالمانه و ضعیف کٔش است

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۶۰۷

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور: برنامه ششم توسعه بدون توجه به مطالبات برآورده نشده تاریخی کارگران و در راستای منافع صاحبان سرمایه تنظیم شده / کارگران در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های کلان مشارکت ندارند.

اولیا علی بیگی، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در همایش کانون عالی شوراهای اسلامی استان تهران با انتقاد جایگاه انفعالی کارگران در سطح سیاست گذاری‌های کلان گفت: برنامه ششم توسعه با رویکرد سرمایه- محور و بدون توجه به مطالبات و خواسته‌های کارگران نوشته شده است.

وی ادامه داد: این یک حقیقت تلخ است که کارگران و تشکل‌های آن‌ها در تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌های مرتبط با منافع جمعی خود مشارکت داده نمی‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ‌گاه کارفرمایان حقایق را در بحث مزد و معیشت کارگران نخواهند پذیرفت و دولت با ارائه لوایح ضدکارگری به فضای عدم امنیت دامن می‌زند گفت: کارفرمایان واقعیت‌های جامعه کارگری را نخواهند پذیرفت تا بر اساس این واقعیت‌ها تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: حال فرض کنید که لایحه برنامه ششم توسعه به همراه بندهای ضد کارگری آن از جمله تبصره ۳۳ تصویب شود، پس از آن دیگر به هیچ وجه کارفرمایان و صاحبان سرمایه حاضر نخواهند شد که حق کارگران را بدهند.

علی بیگی ادامه داد: تبصره ۳۳ لایحه پیشنهادی یعنی تهدید اشتغال در باز کار کنونی و اخراج‌های پی در پی و با این پیش فرض که در اوضاع کنونی، یکی از اساسی‌ترین مشکلات جامعه کارگری عدم امنیت شغلی است، با اجرای این تبصره امنیت شغلی باز هم بیشتر به خطر خواهد افتاد.

این مقام صنفی کارگری با اشاره به پیشنهاد افزایش سن و سابقه بازنشستگی در تبصره ۲۴ لایحه برنامه ششم گفت: افزایش سن و سابقه بازنشستگی عهدشکنی و از لحاظ شرعی مشکل دار است.

وی در پایان با بیان اینکه دولتمردان قصد دارند کارگران را از حداقل‌های مندرج در قانون کار نیز محروم کنند گفت: فرداستان و سیاستگذاران پیش از اتخاذ هر تصمیمی باید بدانند که جامعه کارگری در مقابل تضییع حقوق خود سکوت نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز