خبرگزاری کار ایران

در آستانه برگزاری رالی‌خانوادگی خزر تا خلیج‌فارس؛

بیژن خراسانی: ورزش‌های همگانی کارگران را پویاتر می‌کنیم

نایب‌رییس فدراسیون ورزش‌کارگری گفت: می‌خواهیم با برگزاری رالی‌خانوادگی دهه‌فجر کارگران(خزر تا خلیج‌فارس) در این بخش پویاتر از گذشته باشیم.

به گزارش ایلنا، بیژن خراسانی گفت: هدف ما این است که به مناسبت دهه مبارک فجر مسابقات رالی کشوری کارگران را برگزار کنیم اما زمان دقیق این رقابت‌ها هنوز مشخص نشده، البته پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این مسابقات از 11 تا 16 بهمن‌ماه برگزار شود اما باید مسیرها و برنامه‌های کشور را در این زمان بیشتر بررسی کنیم تا زمان دقیق مشخص شود.

وی ادامه داد: این مسابقات از استان گیلان(منطقه‌آزاد انزلی) آغاز می‌شود و اتومبیل‌ها از شهرهای قزوین، البرز و تهران عبور می‌کنند. پس از آن دو مسیر را پیش‌بینی کرده‌ایم که شهرهای قم یا ساوه را در بر می‌گیرد، پس از آن رقابت‌کنندگان از استان‌های مرکزی، همدان، لرستان(خرم‌آباد) و خوزستان(منطقه آزاد اروند) عبور می‌کنند و به این طریق مسیری را از دریای‌خزر تا خلیج‌فارس می‌پیمایند.

خراسانی هدف عمده برگزاری این رقابت‌ها را برگزاری ورزش‌همگانی برای کارگران خواند و گفت: توجه به ورزش‌همگانی سرلوحه اهداف ماست و ما با کمک همه تلاش می‌کنیم کارگران در اوقات فراغت خود از فرصت‌های به دست آمده استفاده کنند. از طرفی حدود یک‌سال و نیم است از تاسیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کارگران می‌گذرد و ما برای این قشر فعالیت‌های زیادی در بخش‌همگانی نداشته‌ایم، بنابراین به این فکر افتادیم این رقابت‌ها را برگزار کنیم. از طرفی ممکن است شرکت‌کنندگان تا به حال به این مناطق نرفته باشند و این امر باعث می‌شود کارگران ضمن حضور در مسابقه‌ای پرنشاط با نقاط مختلف کشورمان، آداب و رسوم و مردم نواحی مختلف بیش از گذشته آشنا شوند.

نایب‌رییس فدراسیون آماتوری ورزش‌کارگری با بیان اینکه شعار این رقابت‌ها به دو بخش کارگری و فرهنگی تقسیم می‌شود، گفت: شعار کارگری "ورزش، کار و سلامتی" است. شعار فرهنگی نیز مربوط به دهه مبارک فجر است و بخشی از آن یادآور مناطق و شهدا در شهرهای مختلف است که هنوز اعلام قطعی نشده و ما از وزارت ارشاد، ستاد راهیان‌نور، روابط عمومی و معاونت فرهنگی وزارت‌کار درخواست کرده‌ایم این شعارها را بررسی و بیان کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حامیان اصلی این مسابقه ستاد مناطق‌آزاد انزلی و اروند هستند. برای همکاری با سایر حامیان نیز بررسی‌هایی صورت گرفته اما هنوز حامیان به طور دقیق مشخص نشده‌اند اما تلاش کرده‌ایم از همه کمک بگیریم. درحقیقت نمی‌خواهیم از امکانات‌دولتی استفاده چندانی کنیم و بیشتر دنبال حمایت بخش خصوصی هستیم.

کد خبر : ۳۳۷۶۹۹