خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

مروجان اقتصاد بازار متکی بر کمیت‌های کاذبند

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۱۸۴

دبیرکل خانه کارگر بابیان اینکه توسعه صرفاً یک مفهوم کمّی نیست و بایستی شاخصه های کیفیتی برای آن در نظر گرفته شود گفت: کسانی هم که مروّج دیدگاه اقتصاد سرمایه داری هستند معمولا متکی بر کمیت های غیر واقعی هستند.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس در گفتگو با ماهنامه کارایی گفت: متاسفانه، ما اقتصادی داریم که به اندازه کافی قوی نیست و کسانی هم که مروّج دیدگاه اقتصاد سرمایه داری هستند و اقتصاد بازار آزاد را ترویج می کنند، متکی به اعداد وکمیّت هایی هستند به صورت محتمل حقیقت را به صورت کاذب و یا به گونه ای دیگر بازتاب می‌دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود این که انقلاب کردیم و اساس کار این بود که مانیفیست مان قانون اساسی باشد، در حال حاضر مثل اقتصاد های بحران زده سوسیالیستی، سعی می کنیم از نسخه های سرمایه داری که حتی نمی دانیم چقدر درست است، استفاده و به آنها عمل کنیم.

دبیر کل خانه کارگر در ادامه گفت:  نبایستی از نظر دور داشت که رشد، یک پدیده کمّی است که جز داده عددی، چیزی به ما نمی دهد. یعنی وقتی می خواهیم اندازه گیری کنیم، می گوییم رشد اقتصادی ما چقدراست؟

محجوب بابیان اینکه باید گفت توسعه صرفاً یک مفهوم کمّی نیست و بایستی شاخصه های کیفیتی برای آن در نظر گرفته شود، ادامه داد: به همین دلیل، این طور به نظر می‌رسد که مشکل ما، اساساً قانونگذاری نیست، بلکه مشکل ما اینجاست که دیدگاه ما، مبتنی بر مفاهیم کمی رشد است و در عمل به مفاهیم کیفی توسعه اهمیت داده نمی‌شود.

وی در ادامه در رابطه با لزوم تعیین اولویت ها در تدوین برنامه های اقتصادی گفت: اوضاع وقتی می‌تواند تغییر کند که ما روش فعلی قانونگذاری را عوض کنیم و به جای توجه به شاخص‌های عددی و کمی به اولویت کیفی و برخاسته از نیاز جامعه توجه کنیم.

وی ادامه داد:باید تمرکز ها و اولویت های ویژه ای درنظربگیریم و در آن اولویت ها، بر این نکته، که مجلس حتماً می تواند سبب تاثیرگذاری بر اجرای کارهای بر زمین مانده شود، تمرکز کنیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در تشریح نقش پراهمیت قوه مقننه افزود: دولت برای توسعه، برنامه‌های پنج ساله می نویسد؛ و ارائه می کند و چکش کاری، عرضه، هدایت و نظارت بر آن، بر عهده نمایندگان مجلس که بتواند است با توجه به شرایط روز و نیازهای اقشار جامعه امکان تحقق افق‌های توسعه دولت‌ها را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز