خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

سازمان تامین اجتماعی از انباشت مطالبات خود جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۳۴۹

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: سازمان تامین اجتماعی به قصد جلوگیری از ورشکستگی به جای افزایش سن و سابقه بازنشستگی کارگران می تواند از مکانیسم های تشویقی کارآمدتر و منصفانه تری استفاده کند.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان این مطلب که به دلیل بر هم خوردن موازنه درآمد و هزینه و کاهش سطح ورودی ها در سازمان تامین اجتماعی نیازمند تعریف مکانیسم های بازدارنده از ورشکستگی هستیم در گفتگو با ایلنا گفت:  افزایش سن و سابقه بازنشستگی، چاره گشا نیست و کارگران را در وضعیت ناگواری قرار خواهد داد.

وی افزود: راهکار اصلی تعریف مکانیزم های کارآمد برای افزایش درآمد سازمان تامین اجتماعی است.

صادقی در تشریح این مطلب گفت: اولین گام این است که سازمان تامین اجتماعی از انباشت بدهی های دولت به سازمان جلوگیری کند و با گنجاندن تبصره هایی در برنامه ششم، دولت موظف شود که بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را در بودجه سالانه خود درنظر بگیرد و آن  را به صورت ریالی به سازمان پرداخت کند.

وی ادامه داد: با تعریف و به کارگیری یک استراتژی مدون، دولت می تواند تا سقف 20 درصد بدهی های سالانه  خود را در قالب دارایی ها و یا پروژه های نیمه تمام تواتر کرده و به سازمان واگذار کند.

این فعال صنفی در ادامه به مطالبات بالقوه سازمان تامین اجتماعی از کارفرماها اشاره کرد و گفت:  وصول حق بیمه واقعی، نیازمند دسترسی سازمان به پایگاه های اطلاعاتی کارگران در نهادهای مختلف از جمله سازمان امور مالیاتی است و در این رابطه سازمان تامین اجتماعی می تواند از دولت کمک بگیرد.

وی ادامه داد: حاصل دسترسی سازمان به پایگاه های اطلاعاتی مالیاتی، واقعی شدن لیست ها و الزام کارفرمایان به پرداخت حق بیمه واقعی است.

صادقی در ادامه به لزوم اعمال سیاست های تاخیری در دریافت مستمری اشاره کرد و گفت: تاخیر در بازنشستگی و  ورود به حوزه مستمری بگیران  مزایای بسیاری دارد که مهمترین آن، افزایش درآمدهای سازمان و جلوگیری از اشتغال مجدد بازنشستگان است اما اعمال این سیاست ها باید مبتنی بر مکانیسم های تشویقی باشد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: با تعریف یک نظام پلکانی تشویقی براساس حق پایه سنوات برای میانگین بگیران و افزایش درصدی مستمری ، می توان از طرفی کارگران را به افزایش سنوات خدمت تشویق و از  طرف دیگر از ورود مجدد بازنشستگان به بازار اشتغال جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: با اعمال این سیاست های تشویقی می توان  بدون زیرپاگذاشتن حقوق قانونی کارگران از کاهش روزافزون درآمدهای سازمان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز