خبرگزاری کار ایران

بخشی از طلب کارگران مترو تهران پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۹۵۰

در ابتدای ماه جاری بخشی از مطالبات مزدی کارگران خدماتی مترو توسط پیمانکار قبلی آنها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کارگران خدماتی مترو که از پیمانکار سابق خود (شرکت زمان روب) بابت ۱۴ ماه سنوات، ۷ ماه اضافه کاری و ۹ ماه عیدی و چهار ماه بیمه معوقه همچنان طلبکارند اما بابت بخشی از دستمزد جاری معوقه در ابتدای ماه جاری (پنجشنبه اول بهمن‌ماه) با آنها تسویه شده است.

این کارگران که شمار آنها حدود 400 نفر است در توضیح مطالبات خود می‌گویند: قرار است باقیمانده طلب مزدی آنها تا پایان اسفندماه پرداخت شود.

این کارگران که در خطوط ۱و ۲و ۴ مترو تهران از ابتدای شروع به کار مترو مشغول به کار هستند گفتند: از زمان راه اندازی نخستین خط مترو در سالهای پایانی دهه 70 به عنوان نیروی خدماتی در مجموعه مترو مشغول‌کارند و از ابتدایی دهه 90 زیر نظر پیمانکاران مشغول کارند.

آنها می‌گویند که  پیمانکار قبلی آنها در سال ۹۴ مسئولیت آنها را برعهده گرفته است و تقریبا از‌‌ همان زمان شاهد ایجاد تاخیر در پرداخت‌ مزد و کاهش مزایا و کاهش اضافه کاری خود بوده‌اند.

این کارگران گفتند:با تغییر و تاخیر در مزد دریافتی خود چند بار اعتراض کردند  که صدای اعتراضشان با اخراج،تهدید  و گرفتن تعهد خاموش شد.

این کارگران افزودند: از حدود سه ماه پیش قرارداد پیمانکار قبلی با مترو تهران به پایان رسیده است اما این شرکت همچنان به آن‌ها بدهکار است .

کارگران ادعا کردند  در اخبار تازه ای که از جانب مدیر شرکت زمان روب شنیده شده، وعده تسویه کامل با این کارگران را تا پایان سال داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز