خبرگزاری کار ایران

تاوان خطای لیست‌بیمه را کارگران می پردازند

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۹۷۴

مشکلات عدم برخورداری از مزایای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور کارگران کارخانه فولاد اسفراین همچنان ادامه دارد.

«داوود امیری»، مسئول شورای اسلامی کار کارخانه فولاد اسفراین با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارگران این کارخانه به لحاظ نوع کار و شرایط محیطی کارگاه مشمول مقررات بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور هستند اما به دلیل درست نبودن عنوان شغلی در پرونده‌های بیمه سازمان تامین اجتماعی از صدور حکم بازنشستگی آن‌ها خودداری می‌کند.

مسئول نهاد صنفی کارگران این واحد صنفی تصریح کرد: عناوین بیمه‌ای کارگران «شالیکوب» و یا «طلاساز» در پرونده‌های آن‌ها درج شده که چون این مشاغل جزء مشاغل سخت و زیان محسوب نمی‌شوند مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

 امیری رئیس شورای اسلامی کار شرکت فولاد اسفراین افزود: از آنجا که کار در کارخانه‌های فولاد در زمره سخت‌ترین و زیان آور‌ترین مشاغل است خواستار پاسخگویی رئیس شعبه تامین اجتماعی اسفراین به رسیدگی به مشکلات کارگران کارخانه فولاد شد.

وی با تاکید بر اینکه مطابق قانون و آرای متعدد هیأت عمومی دیوان عدالت اداری تامین اجتماعی مکلف است آرای مراجع مزبور را بدون کم و کاست اجرا نماید گفت: مشکل عناوین بیمه‌ای کارگران فولاد اسفراین برای برخورداری از مشاغل سخت و زیان آور و نیز چرایی «عدم اجرای رأی مراجع حل اختلاف کار در خصوص ماده ۱۴۸ قانون کار» برای ۱۴۰ نفر از کارگران همچنان پابرجاست.

در همین رابطه «حسن احمدی مراغه» رئیس اداره تامین اجتماعی اسفراین به خبرنگار ایلنا گفت: علت به وجود آمدن مشکلات کارگران فولاد اسفراین، یکسان نبودن کدهای بیمه و عناوین شغلی ارسالی کارفرمای این کارخانه با کدهای سازمان تامین اجتماعی است.

احمدی افزود: کنترل و تطبیق عناوین شغلی بیمه‌شدگان با مشاغل سخت و زیان‌آور مورد تایید کمیته‌های استانی بر اساس لیست‌های ارسالی کارفرما (لیست کاغذی) و به صورت ماه به ماه انجام می‌شود.

 رئیس اداره تامین اجتماعی اسفراین با تاکید بر این امر که هرگونه شغل مندرج در لیست ارسالی کارفرما ملاک عمل سازمان تامین اجتماعی است، گفت: شغل‌های مورد ادعای نماینده مجتمع توسط خود کارفرما در سی‌دی‌های ارسالی بابت حق بیمه ماهیانه درج و هرگونه اشتباه در زمینه مربوط به درج کدهای مشاغل توسط مجتمع صنعتی بوده واین شعبه هیچ گونه دخل و تصرفی در لیست‌های ارسالی کارفرمایان ندارد.

احمدی تصریح کرد: در خصوص دوره کارآموزی کارکنان مجتمع، کمک هزینه آموزشی پرداختی به کارآموزان مشمول کسر حق بیمه نبوده و با توجه به عدم دریافت حقوق و مزایای ماهیانه در دوره مورد ادعا امکان منظور نمودن دوره مذکور به عنوان ایام اشتغال توسط سازمان وجود ندارد.

 لازم به ذکر است طبق آخرین لیست پرداخت حق بیمه تعداد بیمه‌شدگان این شرکت ۶۸۳ نفر می‌باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز