خبرگزاری کار ایران

بیش از 20 کارگر مس خاتون آباد بازداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۳۲۵

روز سه شنبه (ششم بهمن‌ماه) بیش از 20 نفر از کارگران مجتمع مس خاتون آباد استان کرمان به دلیل شرکت در تجمعات صنفی که طی روزهای گذشته در اعتراض به تعدیل و بیکار شدن آنها برپا شده بود بازداشت شده‌اند.

منابع خبری ایلنا در استان کرمان با اعلام این خبر افزودند: اعتراضات صنفی مذکور پس از آن برپا شد که مدیریت مجتمع مس خاتون‌آباد خبر اخراج کارگرانی که در آزمون تبدیل وضعیت استخدامی امسال موفق نشده بودند را اعلام کرد.

برپایه این اطلاعات مدیریت مجتمع مس خاتون آباد در مهر ماه امسال تصمیم می‌گیرد تا از طریق برپایی یک آزمون وضعیت استخدامی حدود 300 کارگر پیمانکاری را به حالت قرارداد مستقیم تغییر دهد که در نهایت پس از اعلام نتیجه این آزمون اعلام شد که وضعیت استخدامی تعداد 150 نفر از این کارگران تغییر و مابقی آنها که تعدادشان حدود 130 نفر می‌شود تعدیل خواهند شد.

از قرار معلوم  حدود 60 نفر از این کارگران در هفته های گذشته از طریق برپایی اجتماعات صنفی و دیدار با مسئولان شهر بابک که مجتمع مس خاتون آباد در محدوده آن واقع شده است خواسته‌های صنفی خود را مطرح می‌کنند.

منابع ایلنا تاکید دارند که این اجتماعات صنفی تا روز سه شنبه (ششم بهمن) که تعدادی از کارگران پس از شرکت در آخرین گردهمایی صنفی خود بازداشت می‌شوند ادامه داشته است.

در همین رابطه،  تعدادی از خانواده های  کارگران بازداشتی در تماس با ایلنا از ادامه مراجعات مکرر خود به فرمانداری و مسئولان پالایشگاه مس خاتون آباد و بی نتیجه ماندن این مراجعات خبر می‌دهند.

این وضعیت درحالی است که آقای «شاهی» معاون ذوب وپالایشگاه مس خاتون آباد نیز در خصوص وضعیت پیش آمده به رسانه‌های محلی  گفته است : سه هفته است که ما شاهد تجمعات واعتراضات از سوی افرادی که د رآزمون حد نصاب نمرات را کسب نکرده اند هستیم که خانواده ای این افراد نیز آنان را همراهی می کنند وعملا اجازه فعالیت را از کارگران و پرسنل گرفته اند وما را در شرایط سخت کاری قرار داده اند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز