خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر شرق تهران:

"95" سال شروع واقعی شدن مزد است

دبیر خانه کارگر شرق تهران گفت: باتوجه به گشایش‌های سیاسی و اقتصادی که از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد آن بودیم، جامعه کارگری امسال انتظار دارد تا دست‌کم برای سال 95 مانع جدی برای افزایش واقعی دستمزدها وجود نداشته باشد.

علی اکبر عیوضی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: قطع یقین با برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی دارایی‌های بلوکه شده ملی آزاد می‌شود و همین مسئله به معنی برطرف شدن مشکلاتی است که در سال‌های اخیر برای بخش صنعتی کشور ایجاد شده بود.

دبیر خانه کارگر شرق تهران افزود: واقعیت این است که تا پیش از این امکان پیگیری مطالبات از کارگران سلب شده بود، چنانچه در عمل کارفرمایان دولتی و خصوصی در پایان هر سال به بهانه مشکل مالی و تامین امنیت شغلی کارگران از افزایش واقعی مزد جلوگیری می‌کردند.

او گفت: طی سال‌های سخت تحریم و رکود در اقتصادی کارگران مدام  با وعده و وعید صبر کرده‌اند و اکنون وقت آن رسیده که بخش دولتی و خصوصی تمام توان خود را برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران به‌کار ببندد. برای همین جامعه کارگری توقع دارد اجرای برجام و تغییر در سطح روابط خارجی تاثیر مثبتی بر شرایط کار و اقتصاد داخلی بگذارد.  

عیوضی با توجه به اینکه هدف دولت رونق ،تغییر و تحول در اقتصاد است، افزود: افزایش مزد کارگران یکی از بحث‌هایی است که می‌تواند در  زمینه رونق اقتصادی کمک فراوانی به برنامه‌های دولت بکند و برای همین انتظار داریم که روند این کار از سال 95 عملیاتی شود.

دبیر خانه کارگر شرق تهران با تاکید بر اینکه بیشترین متقاضی کالاهای تولید داخل کشور مردم جامعه هستند، گفت: دولت و کارفرمایان می‌توانند با موافقت با تعیین افزایش مزد عادلانه‌ای که باتوجه واقعیت‌های زندگی محاسبه می‌شود قدرت خرید را به‌صورت واقعی ترمیم کنند.

این فعال صنفی گفت: هرقدر در مزد افزایش بیشتری صورت گیرد، شاهد رونق اقتصادی بیشتری خواهیم بود که این امر موجب سودرسانی فراوان به کارفرمایان خواهد شد. 

کد خبر : ۳۴۲۵۴۵