خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

رفع تحریم ها از دولت سلب بهانه کرد/ مزد 95 عادلانه تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۷۹۱

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران معتقد است: رفع تحریم ها باید نقطه شروعی برای جبران عقب افتادگی تاریخی دستمزد کارگران باشد.

فرامرز توفیقی، رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران درگفتگو  با ایلنا اظهار داشت: برخی از تحلیل گران 70 درصد از مشکلات امروز را بی‌ارتباط به تحریم‌های جهانی و در عین حال مربوط به سیاست گذاری های غلط اقتصادی می‌دانند.

توفیقی  در خصوص وظایف دولت در شرایط پساتحریم گفت: حال که شاهد پیروزی دیپلماسی بر سیاست های یک جانبه و غیرتعاملی و پایان تحریم ها  هستیم  از دولت انتظار داریم که به پرداخت دیون دولت به تامین اجتماعی وپوشش بهتر وعملی تر بیمه های درمانی و جبران سالها عقب افتادگی دستمزد واقعی کارگران بپردازد.

توفیقی با اشاره به اینکه رفع تحریم‌ها ادله ها و بهانه های همیشگی برای پایین نگه داشتن سطح دستمزدها  را از دولت می‌گیرد، در خصوص تعیین دستمزد‌ها در سال 95 گفت:  دولت باید  هر چه سریعتر به عنوان یکی از اضلاع سه گانه مثلث تعیین مزد در جلسات شورای عالی کار نسبت به تعیین مزد عادلانه که مناسب برای زیستن در شرایط انسانی باشد اقدام نماید.

مشاور کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران با تاکید بر اینکه دولت  تبعیضی آشکار بین حقوق کارگران و کارکنان خود قائل می‌شود گفت: دولت موظف است  نسخه ای جامع ، کامل و درخور برای جبران عقب ماندگی معیشت خانوار ارائه دهد و فارغ از هر گونه شعار به فکر درمان درد خانواده بزرگ کارگران باشد.

توفیقی افزود: طبق آمار سازمان تامین اجتماعی تعداد کارگران بیمه شده بالغ بر 13 میلیون است که با میانگین تعداد خانوار به عددی بالغ بر 45 میلیون نفر می رسد که بیش از نیمی از جامعه ایران اسلامی را پوشش می دهد. عددی که در تصیمیم گیریهای کلان بسیار تاثیرگذار است و هر دولتی باید در این حوزه با دقت بسیار تصمیم سازی و تصمیم گیری نماید.

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران در پایان گفت: امیدواریم که دولت گامی مهم، اساسی واصولی برداشته ومقاوله نامه های بنیادین کار را از جمله مقاوله نامه ی 98و78 را امضاء کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز