خبرگزاری کار ایران

یک فعال بازنشستگان صنعت فولاد مطرح کرد:

بازنشستگان صنعت فولاد دو ماه معوقات مزدی دارند/ صندوق در آستانه ورشکستگی است

یک فعال بازنشستگان صندوق فولاد گفت: ۸۵ هزار بازنشسته صندوق فولاد دو ماه معوقات مزدی دارند و صندوق بازنشستگی فولاد توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارد.

 «ابراهیم دستمزد»، معاون فنی و عملیاتی کانون بازنشستگان صنعت فولاد با بیان این مطلب که ۸۵ هزار بازنشسته صنعت فولاد دو ماه است که حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند در گفتگو با ایلنا گفت: پس از واگذاری صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال ۹۲این صندوق دچار مشکلات بسیاری شد و سطح خدمات‌رسانی به بازنشستگان کاهش یافت.

وی افزود: در سالهای گذشته با ارزش‌ترین سهام این صندوق جهت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است و در حال حاضر این صندوق با وجود اینکه در سالهای گذشته منابع مالی چشمگیری داشت، اکنون در آستانه ورشکستگی است.

وی افزود: بازنشستگان صنعت فولاد پس از سال‌ها خدمت در مشاغل سخت در سالهای کهولت عمدتا دچار ناتوانی و بیماری‌های مختلف هستند و عدم پرداخت معوقات مزدی و کمبود نقدینگی صندوق، مشکلات آن‌ها را دوچندان می‌کند.

دستمزد در پایان با بیان این مطلب که بیمه درمان فولاد در سالهای پیش از ۹۲ یک بیمه تکمیلی کامل بود و خدمات درمانی بسیار خوبی به بازنشستگان ارائه می‌کرد؛ گفت: اکنون پس از این واگذاری و کمبود نقدینگی، سطح خدمات درمانی ارائه شده به بازنشستگان صنعت فولاد به شدت تنزل پیدا کرده است.

کد خبر : ۳۴۴۱۶۵